ثبت نام زائران عتبات عالیات شروع شد

مرتضی آقایی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور زیارت سازمان حج و زیارت گفت: مشتاقان زیارت ائمه اطهار برای اعزام به عتبات عالیات در دهه اول محرم می‌توانند از امروز یکشنبه، ۱۱ شهریورماه برای نام نویسی به دفاتر مجاز و تحت پوشش سازمان حج و زیارت در سراسر کشور مراجعه کنند.

مرتضی آقایی گفت: علاقه‌مندان اعزام به عتبات عالیات در این ایام می‌توانند برای نام نویسی به یکی از دو هزار و ۵۰۰ دفتر مجاز و تحت پوشش سازمان حج در سراسر کشور مراجعه کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور زیارت سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام زائران از ۲۱ تا ۳۱ شهریور امسال انجام می‌شود گفت:بانک مرکزی با در اختیار قرار دادن ارز با قیمت مناسب به زائران عتبات شرایط بهتری را برای مشتاقان به این سفر معنوی مهیا کنند.

وی گفت: وجوه واریزی با تکمیل فیش سبز رنگ مخصوص ثبت نام به انجام می‌رسد و شماره حساب درج شده روی این فیش مربوط به بانک ملی است و تمام وجوه در یک حساب تجمیع خواهد شد.

آقایی افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها اکنون هزینه سفر هوایی در قالب هفت شب و هشت روز، سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است درحالیکه تا چند روز پیش و قبل از افزایش نرخ ها، هزینه سفر هوایی به عتبات حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود.

وی افزود: قیمت سفر کاروان‌های زمینی به عتبات عالیات نیز با همان شرایط اقامت اکنون حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که تا پیش از این زائران می‌توانستند با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اقدام به سفر کنند.