از افزایش ۶۰ درصدی نرخ باسوادی مهاجران از ابتدای انقلاب تاکنون

 صادقی سرپرست امور اتباع و مهاجران خارجی استان تهران امروز(یکشنبه) در حاشیه بازدید از اردوگاه پناهندگان اظهار کرد: طی جلسه‌ای که صبح امروز با فیلیپو گرندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در اردوگاه داشتیم، موضوعاتی در رابطه با مشکلات مربوط به مهاجران خارجی در کشور مطرح شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سخاوتمندانه حدود ۴۰ سال از مهاجران خارجی حمایت و پذیرایی کرده است.

  سرپرست امور اتباع و مهاجران خارجی استان تهران گفت: انتظاراتی که کشور از آژانس‌های بین المللی مستقر در ایران دارد و همچنین وظایف و تکالیفی که سازمان‌های بین المللی نسبت به مهاجران دارند را به کمیسر عالی سازمان ملل ارائه دادیم.

صادقی گفت: جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل در خواست دارد تا کمیساریای عالی پناهندگان وظایف و تکالیف خود را به صورت مطلوب انجام دهد. ایران نیز گزارشی در رابطه با وضعیت پناهندگان و مهاجران خارجی به این کمیسر ارائه داده است.

وی افزود: تمام مهاجرانی که از ابتدای انقلاب به کشور ایران مهاجرت کردند از تمام امکانات بهداشتی و تحصیلی و فعالیت در تمام زمینه‌ها به صورت رایگان استفاده کرده اند.

سرپرست امور اتباع و مهاجران خارجی استان تهران تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه شده به سازمان ملل، نرخ باسوادی مهاجران از ابتدای ورود از ۶ درصد به ۶۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران سالیانه هزینه‌ای برای  تحصیل این مهاجران پرداخت می‌کند.

صادقی بیان کرد: حدود ۳ میلیون نفر مهاجر خارجی در سطح کشور داریم که حدود یک سوم آن‌ها در استان تهران مستقر هستند و یک سوم این آن‌ها دارای پروانه اقامت و مجاز هستند و به همین تعداد نیز اتباع غیر مجاز را در استان تهران داریم.

وی افزود: خدمات پزشکی به صورت رایگان به مهاجران ارائه می‌شود و این مهاجران دارای بیمه سلامت هستند و تفاوتی با شهروندان عادی ایرانی ندارند.

سرپرست امور اتباع و مهاجران خارجی استان تهران تاکید کرد: به دستور مقام معظم رهبری، دولت مکلف شد تا مهاجران غیرقانونی که فرزندانِ دور از تحصیل دارند را در مدارس ثبت نام کنند که بعد از این دستور حدود ۲۰۰ هزار نفر در استان تهران در مدارس دولتی مشغول به تحصیل شدند.