هشدار سردار اشتری درباره برخورد با بی‌حجابی در خودرو

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در حاشیه نشست فصلی فرماندهان نیروی انتظامی کشور که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشست فصلی فرماندهان نیروی انتظامی با حضور جانشین فرمانده کل قوا و وزیر کشور صبح امروز (سه شنبه) آغاز شد و تا پایان امروز ادامه دارد.

وی افزود: از جمله اهداف این نشست، بررسی اقدامات صورت گرفته در ماه‌های گذشته و آمادگی برای ماموریت‌های نیمه دوم سال است.

فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی برای خدمت رسانی شبانه روزی در جهت برقراری امنیت در سطح جامعه که بالاترین سرمایه برای مردم و کشور است، آمادگی دارد.

وی در ادامه با اشاره به هدایت‌ها و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در مورد فعالیت‌های نیروی انتظامی در کشور گفت: در مرزها، شهرها و روستا‌ها وضعیت مناسبی داریم و با توجه به آموزش‌هایی که به سربازان ارائه شده است، آمادگی کامل برای خدمت رسانی داریم و با همت مردم و کارکنان نیروی انتظامی نظم در کشور جاری است و این نظم ادامه دارد.

سردار اشتری در ادامه افزود: نتیجه نظرسنجی‌ دستگاه‌های مختلف نشان دهنده افزایش اعتماد مردم به نیروی انتظامی است و با افتخار نیروی انتظامی جزء دستگاه‌هایی است که توانسته اعتماد مردم را به خود جلب کند.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا در برخی از استان‌های کشور مانند خراسان رضوی طرح جمع آوری اراذل و اوباش اجرا نمی‌شود، گفت: طرح جمع آوری اراذل و اوباش توسط نیروی انتظامی در تمامی شهر‌ها و استان‌های کشور در حال اجرا است و اگر مردم اطلاعاتی در این خصوص دارند به کلانتری‌ها و مراکز پلیس و ۱۱۰  اعلام کنند.

فرمانده ناجا در ادامه و با توجه به در پیش بودن ماه محرم و مراسم عزاداری اباعبدالحسین (ع) در تکایا و حسینیه‌ها گفت: در آستانه آغاز ماه محرم قرار داریم و تکایا و مساجد و حسینیه‌ها در حال تدارک و برگزاری مراسم عزاداری هستند، مردم بدانند نیروی انتظامی در این ایام در کنار آن‌ها خواهد بود.

وی در پاسخ به انجام امر به معروف و نهی از منکر توسط پلیس در سطح شهر‌ها و استان‌های کشور گفت: نیروی انتظامی به عنوان ضابط مربوطه با هرگونه هنجارشکنی برخورد خواهد کرد و در همین راستا با هنجارشکنان و بی حجابی در خودرو‌ها برخورد خواهد شد و به مالکان خودرو‌ها تذکر داده خواهد شد و در صورت نیاز خودرو توقیف و با متخلفان و هنجارشکنان برخورد خواهد شد.

سردار اشتری در خصوص هتک حرمت به ماموران نیروی انتظامی گفت: هیچ گونه هتک حرمت به ماموران نیروی انتظامی را بر نمی‌تابیم، نمونه پیگیری این بی حرمتی‌ها، شناسایی افرادی است که در جاده منتهی به شیراز به مامور ما بی حرمتی کردند.

فرمانده ناجا تاکید کرد: مردم از آگاهی بالایی برخوردارند و در صورت انجام کاری غیرمعقول از سوی فردی نادان، از نیروی انتظامی حمایت خواهند کرد و با توجه به تخلفی که از افراد متخلف سر زده است، آن‌ها را تحویل مقامات قضایی خواهیم داد.