ابهام در برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خمینی تهران

داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) پیش از ظهر امروز(سه شنبه 13 شهریور ماه) با اشاره به برگزاری این همایش جهانی در ۵۳۰۰ نقطه و ۴۱ کشور جهان ابراز داشت: امسال شانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی را در حالی برگزار می‌کنیم که در سال اول با یک جلسه در تهران برگزار شد، در سال دوم ۸ جلسه و سال دوم نیز به ۵۶ جلسه رسید تا اینکه در سال گذشته در ۴۵۰۰ نقطه در ایران و جهان برپا شد.

وی با اشاره به اینکه  از امسال برنامه پانزده ساله دوم مجمع را کلید زده ایم گفت: دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) سال گذشته رونمایی شد که در این دکترین تأکید شده است کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر(ع) حیات کربلا است .

دبیر مجمع جهانی علی اصغر اظهار داشت: نذرنامه این همایش به 8 زبان از جمله عربی، انگلیسی، روسی، آدری، استانبولی، سواحلی و ... ترجمه شده است.

وی با بیان اینکه مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) بزرگترین مجمع مردمی است تاکید کرد: این ادعا را از انعکاس جهانی همایشی مشاهده می کنیم که حضور میلیون ها عاشق اهل بیت(ع) را پوشش می دهند.

منافی پور با اشاره به فعالیت و هماهنگی‌های های برون مرزی مجمع جهانی علی اصغر در کشورهایی مانند هند، روسیه، نیجریه و داغستان روسیه خاطرنشان کرد: مدیریت تحقیقات استرتژیک در مجمع ایجاد شده است که در تلاش هستیم با دعوت از نخبگان شیعه و سنی و حتی مسیحیان این روضه علی اصغر(ع) را بیش از بیش گسترش دهیم و امیدواریم در آینده به 21 هزار جلسه برسیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) همچنین با رونمایی از نقشه جامع راهبردی مجمع گفت: کار تدوین این نقشه جامع ۲ سال به طول انجامیده است که چهار حیطه ایران، نظام بین‌الملل، فرهنگی-تبلیغی و فضای مجازی را در بر می‌گیرد و در تلاش هستیم که علاوه بر منابر شیعه و نخبگان جهان اسلام، پیام مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) را به ادیان دیگر منتقل کنیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به دوخت بیش از یک میلیون لباس برای این مراسم گفت: بیش از 70 نقطه کار دوخت این لباس‌ها را انجام دادند که به کشورهای اروپایی، آفریقایی و حتی آسیای خاور دور هم ارسال می‌شود.

وی افزود: می‌خواهیم به کلیسا‌ها و مکان‌های مذهبی ورود پیدا کنیم. ما در لندن از برگزاری مراسم منع شدیم اما تصمیم داریم با ایستگاه‌های پخش کننده شیر، حضرت علی اصغر (ع) و کربلا را معرفی کنیم. به احتمال فراوان با برپایی باشکوه این مجامع در چند سال آینده به ۱۵ میلیون جمعیت برسیم و امیدواریم با قرار گرفتن محرم در تابستان به این مهم برسیم.

منافی‌پور با اشاره به هجوم رسانه‌ها در برگزاری چنین مجمعی گفت: بسیاری از مادران با حضور در این مراسم، نیت می‌کنند که بچه هایشان سرباز امام زمان (عج) شود و همین موضوع باعث شد که رسانه‌های دشمن و سه دانشگاه بزرگ دنیا بگویند که این‌ها برای منجی، سرباز تربیت می‌کنند. سی ان ان از مراسم پخش زنده دارد، اما خیلی از مسئولان حمایت نمی‌کنند و ما همچنان مشغول تفهیمشان هستیم. 

منافی پور در بخشی از سخنان خود با گلایه از برخی از مسولان فرهنگی کشور گفت: برخی از آقایان به قدرت این همایش پی نبرده اند این درحالی است که برخی از رسانه های خارجی از انعکاس آن هراس دارند و آنرا جلسه ای برای سرباز گیری برای امام زمان دانسته اند.

وی در ادامه از مانع تراشی های مدیریت مصلا خبرداد و ضمن گلایه از این موضوع تصریح کرد: مصلا طی نامه ای اعلام کرده نمی توانید امسال این مراسم را در این مکان برگزار کنید.چرا نباید همایشی که برای دنیا پیام دارد و کار آکادمیک برای آن انجام شده در یک مکان فرهنگی همچون مصلا برگزار شود. برخی حتی نمی دانند دکترینِ کربلا حیات شیعه، یعنی چه!

وی گفت: این بدعهدی ها و سنگ اندازی ها به مجمع جهانی ضربه می زند. چه سختی هایی که برای برپایی آن در کشورهای حتی غیر اسلامی متحمل شده است.

منافی پور تصریح کرد: مدیریت مصلا در سه سال اخیر درصدد مانع تراشی برای عدم برپایی در این مکان است در حالی که این مراسم مصلی پیشانی کار است و در دنیا رصد می شود.

 ما امسال همایش تهران را یا در مصلی برگزار خواهیم کرد یا به طور کلی در پایتخت برگزار نخواهیم کرد.