انفجار در پی تعلل اداره گاز

در حالی که شرکت گاز می‌تواند با استفاده از نقشه‌هایی که در اختیار دارد، به سرعت اقدام به یافتن محل عبور لوله‌های نشتی کند، یک ساعت زمان به دنبال لوله می‌گردد و در نهایت سبب انفجار می‌شود.

در ساعت 3:38 بامداد روز چهارشنبه یک بیل مکانیکی در حین عملیات خاکبرداری در حریم امامزاده صالح(ع) تجریش به یک لوله گاز برخورد می‌کند و منجر به نشت گاز از آن می‌شود.

در پی نشت گاز در این مکان، عوامل حادثه ساز با شرکت گاز و آتش نشانی تماس می‌گیرند و دقایقی بعد ماموران این دو مرکز در محل حاضر می‌شوند.

در حالی که ماموران این دو مرکز حدود یک ساعت تلاش کردند تا با یافتن محل نشتی مانع بروز حادثه بزرگتری شوند، اما این تلاش‌ها نتیجه نداد و سرانجام نشت گاز موجب انفجار و آسب دیدگی جدی ملک مجاور شد.

یک ساعت زمان برای یافتن لوله گاز، حادثه آفرینی کرد

در حالی که جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است ماموران آتش نشانی به محض حضور در محل حادثه نسبت به ایمن سازی محل اقدام کردند، گزارشات مردمی حاکی است که چنین اتفاقی رخ نداده و در طول زمان مهار حادثه، هیچ کس به افرادی که در خانه‌های مجاور سکونت داشتند، هشدار نداده بود که خانه‌های خود را ترک کنند.

تلاش یک ساعته ماموران شرکت گاز برای یافتن لوله‌ای که نشت گاز دارد هم سوال برانگیز است. در شرایطی که شرکت گاز می‌توانست با استفاده از نقشه‌هایی که دارد، به سرعت محل نشتی را پیدا کرده و از بروز حادثه جلوگیری کند، یک ساعت تلاش برای یافتن آن و سرانجام وقوع یک حادثه، موضوعی است که نمی‌توان عادی بودن آن را به راحتی پذیرفت.

در این شرایط شرکت گاز باید پاسخگوی تاخیر خود در یافتن لوله اصلی و آتش نشانی هم پاسخگوی عدم ایمن سازی محل باشد.

مِلکی که در حال گودبرداری بوده متعلق به سازمان اوقاف است و ملکی هم که در جوار آن به دلیل انفجار آسیب دیده، یک ملک شخصی است که سازمان اوقاف از مدت‌ها پیش خواستار خرید آن بوده، اما مالک حاضر به فروش نمی‌شده است.