جزئیات تشییع پیکر ۱۳۵ شهید تازه تفحص شده در تهران

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ و رئیس ستاد گرامیداشت تشییع ۱۳۵ شهید صبح امروز هفدهم شهریور ۹۷ در نشست خبری تشییع پیکر ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس با اصحاب رسانه در سخنانی گفت که پیکر مطهر این ۱۳۵ شهید در تفحص‌های اخیر شناسایی شده و به میهن بازگشتند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۷ شهید شناسایی شده و در اختیار خانواده هایشان قرار خواهد گرفت و پیکر ۴۵ شهید دیگر احتمال شناسایی دارند.

سردار یزدی بیان کرد: مراسم وداع با پیکر مطهر این شهدا با حضور گسترده مردم در روز ۲۱ شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشا در موزه دفاع مقدس با عنوان شبی با شهدا برگزار خواهد شد. مراسم تشییع پیکر مطهر این شهدا صبح جمعه ۲۲ شهریور ماه از مقابل دانشگاه تهران با قرائت زیارت عاشورا برگزار خواهد شد و سپس مسیر به سمت خیابان حافط و معراج شهدا خواهد بود.

فرمانده سپاه تهران با بیان اینکه افتخار برگزاری این مراسم به عهده سپاه محمدرسول الله است، گفت: در این مراسم نیرو‌های ارتش، بسیج و ناجا و نیرو‌های مسلح به کمک سپاه در این مراسم همکاری خواهند داشت.

وی اظهار کرد: امیدواریم مردم در شرایطی که به دنبال برخورد و مقابله با ملت ایران هستند با حضور در این تشییع مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنند. هرجا مردم و مسئولین در مسیر شهدا حرکت کردند، موفق بودیم و از پیچ‌های خطرناک گذشتیم انشاء‌الله این شهدا با عنوان شهدای عزت ایران اسلامی در سوم محرم فصای افتخار و عزت جدیدی به ارمغان خواهند آورند.

فرمانده سپاه تهران ادامه داد: پس از تشییع در تهران، این شهدا در روز ۲۶ شهریور در مراکز استان و شهرستان‌های خودشان تشییع خواهد شد که سپاه استان میزبان مراسم تشییع این شهدا خواهد بود ۷ شهید شناسایی شده تهرانی هستند و مابقی شهدا در استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، مازندران هستند.

سردار یزدی بیان کرد: این شهدا از عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، والفجر ۱ در مناطق شلمچه، شرهانی، جزیره بوارین و نفت شهر و سومار هستند.

وی ادامه داد: مردم شرایط حساس کنونی را درک و لمس کردند و حضور مردم در این مراسم پیامی دارد که همگان استواری مردم را ببنید و مسئولان موظف برای خدمت بیشتر باشند.