مالک ماشین‌سازی تبریز دستگیر شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از دستگیری مالک کارخانه ماشین‌سازی تبریز، خبر داد.

رحیم شهرتی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تایید دستگیری مالک کارخانه ماشین‌سازی تبریز افزود: این پرونده در مراجع قضایی تهران تشکیل شده و در همانجا در حال رسیدگی است و ارتباطی به خرید این واحد تولیدی صنعتی توسط وی ندارد. در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر دستگیری قربانعلی فرخ‌زاد، مالک کارخانه ماشین‌سازی تبریز، در رسانه‌های محلی آذربایجان شرقی منتشر شد.

در این خبرها، اتهام فرخ‌زاد، فروش ارز دولتی در بازار آزاد اعلام شده است.
کارخانه ماشین‌سازی تبریز با حدود 50 سال قدمت و به عنوان یکی از نخستین واحدهای صنعتی مادر کشور در سال جاری به قربانعلی فرخ‌زاد فروخته شد.
گفته می‌شود «قربانعلی فرخ‌زاد» مالک جدید کارخانه ماشین‌سازی تبریز 200 میلیون یورو ارز دولتی را در بازار آزاد فروخته است.احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در توئیت خود نوشته است: «تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز را تحویل هیئت‌رئیسه دادیم. اخبار موثقی داریم که آقای فرخ‌زاد خریدار این شرکت بیش از 200 میلیون یورو ارز دولتی برای واردات دریافت و همه را به نرخ بازار آزاد فروخته است. آیا ایشان اهلیت خرید یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های ماشین‌سازی را داشته است؟»
این گزارش حاکی است مالک کارخانه ماشین‌سازی تبریز مدتی است در بازداشت به سر می‌برد ولی هنوز خبر این بازداشت رسما اعلام نشده است.