پیشنهاد وسوسه‌انگیز ناسا به مردم

خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت اگر فکر می کنید که خواب کافی ندارید، این شغل ممکن است شغل رویایی شما باشد که به حقیقت پیوسته است. اداره کل ملی هوانوردی و فضا (ناسا) آمریکا به کسی که حاضر شود 70 روز بر روی یک تختخواب دراز بکشد، 15700 دلار پرداخت می کند. پژوهشگران ناسا از یافته های این مطالعه موسوم به Bed Rest، برای بررسی اینکه بدن انسان چگونه خود را با بی وزنی تطبیق می دهد، استفاده خواهند کرد تا به این ترتیب اقدامات مقتضی را برای کمک به فضانوردان در انجام مأموریت های فضایی شان اتخاذ کنند.

در گزارش اسپوتنیک آمده است سازمان فضایی آمریکا برای انجام این مطالعه، در حال جذب افراد داوطلب است. در این مطالعه، همه رفتارهای داوطلبان هنگام خواب زیر ذره بین قرار می گیرد. افراد مورد مطالعه در این 70 روز می توانند (در همان حالت درازکشیده) افزون بر خوردن و آشامیدن، ورزش کنند و حتی دوش بگیرند. دانشمندان نیز همه اطلاعات مربوط به آنها از قبیل فشار خون، ضربان قلب، میزان جذب مواد غذایی، مصرف انرژی، تراکم استخوان و حتی رفتارهای داوطلبان را برای درک تأثیرات زندگی در فضای بدون نیروی جاذبه بر فضانوردان ثبت و مورد مطالعه قرار می دهند.

گزارش اسپوتنیک می افزاید اگر چه این پیشنهاد ابتدا ممکن است اغواکننده به نظر بیاید، اما دراز کشیدن در تختخواب پس از مدت کوتاهی برای شرکت کنندگان کسل کننده می شود. البته برای تشویق این افراد به ادامه کار، از آنها خواسته می شود یادگیری یک زبان جدید را آغاز کنند و یا در کلاس برخط شرکت کنند. افزون بر این، اعضای خانواده این داوطلبان نیز می توانند به ملاقات آنها بیایند.

سال 2014 میلادی، وایس گزارشی درباره «اندرو ایوانیکی»، یکی از داوطلبانی که در این مطالعه ناسا شرکت کرده بود، منتشر کرد. ایوانیکی برای 108 روز تحقیق ناسا (70 روز مطالعه اصلی، سه هفته آمادگی پیش از این مطالعه و دو هفته نیز توانبخشی پس از پایان این تحقیق) 17800 دلار دریافت کرد.