صحنه‌سازی پسر نوجوان برای فرار از قتل

 نخستین دقایق بامداد ۲۰ خرداد سال جاری مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ‌فیض در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند مرد چهل و هفت ساله‌ای در خانه مجردی‌اش در خیابان پیامبر مرکزی، خیابان هجرت به قتل رسیده است.

دقایقی بعد از اعلام این خبر بازپرس امور جنایی تهران به همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی و کارشناسان پزشکی قانونی در صحنه جرم که طبقه دوم یک ساختمان چهارطبقه بود حاضر شده و مشغول تحقیقات درباره این قتل شدند.

بررسی اولیه نشان داد مقتول با هفت ضربه چاقو به قتل رسیده و آثار بهم ریختگی وسایل در خانه وی مشهود بود همچنین کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند حدود ۶ تا ۱۰ ساعت از مرگ مقتول می‌گذرد.

تحقیقات تکمیلی حاکی از آن بود مقتول نیروی خدماتی یکی از بیمارستان‌های غرب تهران بوده و در آخرین شیفت کاری‌اش حاضر نشده بود.

مسئولان بیمارستان پس از عدم حضور و عدم پاسخگویی وی با خانواده‌اش که در شهرستان سکونت دارند، تماس گرفته که تماسهای خانواده مقتول نیز بی‌فایده مانده و در نهایت از یکی از بستگانشان که در تهران سکونت داشت، خواستند به منزل مقتول مراجعه کند.

یکی از بستگان مقتول نیز به منزل وی مراجعه کرده و پس از عدم پاسخگویی مقتول، با کلیدساز به خانه مقتول بازگشته و پس از گشودن در خانه، با جسد غرق در خون مقتول در اتاق نشیمن مواجه شده و مراتب را به پلیس اعلام کرده بود.

با حضور تیم جنایی در محل قتل مشخص شد دو گوشی تلفن‌همراه مقتول نیز از منزل به سرقت رفته است که کارآگاهان در ادامه تحقیقات بر روی گوشیهای سرقت شده متمرکز شده و مدتی بعد موفق به بازداشت مرد جوانی شدند که یکی از گوشیهای تلفن‌همراه مقتول نزد وی بود.

متهم بازداشت شده پس از دستگیری منکر هرگونه ارتباط با مقتول شد و گفت که گوشی تلفن‌همراه را داخل یک پاکت در پارکی حوالی منزل مقتول پیدا کرده است.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات بر روی دومین گوشی تلفن‌همراه مقتول نیز متمرکز شده تا اینکه ۲۱ شهریور جاری، متهم اصلی قتل را در پایانه مسافربری ارومیه بازداشت کردند.

متهم که زیر ۱۸ سال سن دارد پس از انتقال به دادسرای امور جنایی تهران به قتل اعتراف کرد و در اظهاراتش به بازپرس گفت: روز حادثه با پدرم در خانه جروبحثم کرده بودم و به پارک رفتم، مقتول در پارک بود، با او در آنجا آشنا شده و با وی درد و دل کردم، بعد او مرا به خانه‌اش دعوت کرد و من نیز به خانه او رفتم، در خانه از من پذیرایی کرد و نهار خوردیم، در خانه نشسته بودم که به رفتارهای وی مشکوک شدم و احساس ترس به من دست داد، گمان می‌کردم مقتول قصد اذیت کردن مرا دارد.

وی افزود: وحشت زده شده بودم که در یک فرصت برای نوشیدن آب به آشپزخانه رفتم، از آشپزخانه چاقویی برداشتم سپس به سمت مقتول رفته و چندین ضربه به وی زدم، بعد از قتل وسایل خانه را بهم ریختم، قصد داشتم صحنه‌سازی کردم و به نحوی جلوه دهم که انگار سرقت از خانه صورت گرفته است، سپس دو گوشی تلفن‌همراه مقتول را از خانه برداشتم و بیرون آمدم، یکی از گوشی‌ها را در پاکتی گذاشته و داخل پارک انداختم، گوشی تلفن دیگر را با خودم نگه داشته و به ارومیه رفتم، در این مدت سرگردان بودم و در نهایت قصد بازگشت به تهران را داشتم که در پایانه مسافربری بازداشت شدم.

در نهایت پرونده با توجه به سن متهم (زیر ۱۸ سال بودن)  با صدرو قرار عدم صلاحیت برای رسیدگی به دادسرای ویژه اطفال و نوجوانان فرستاده شد و متهم نیز در اختیار کانون اصلاح و تربیت قرار گرفت.