فقیرترین استان کشور به لحاظ فضای آموزشی

عباسعلی باقری در مراسم رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران در سال تحصیلی 97 - 98 اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های توسعه در هر کشور بحث آموزش و پرورش است، مخصوصا آموزش در سنین پایین به طوریکه در کشورهای توسعه یافته به بحث آموزش در دبستان‌ها بیش از دوره‌های دیگر توجه می‌کنند. اگر بخواهیم مسائل اجتماعی جامعه را حل و فصل کنیم باید تعلیم، تربیت و آموزش و پرورش مناسبی را داشته باشیم و ما باید بتوانیم در مدارس دانش‌آموزان را برای جامعه آماده کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوا در شهر تهران استفاده از خودروهای تک سرنشین است و در واقع کسی نیست که در تهران نداند که آلودگی هوا چقدر ضرر دارد اما ما باز هم از خودروهای تک سرنشین استفاده می‌کنیم و این در حالیست که نسبت به آلودگی این خودروها مطلع هستیم اما در این زمینه تربیت و‌ آموزش لازم را ندیده‌ایم.

باقری افزود:  متاسفانه برخی از افراد توجهی را به جامعه ندارند و بیشتر خودشان و اطرافیانشان را می‌بینند و این در حالیست که ما باید بتوانیم در مدارس و مراکز آموزشی این موارد را آموزش و اطلاع‌رسانی کنیم. در تهران علیرغم همه مشکلات در فضای آموزشی و نیروی انسانی که بر اساس آمار فقیرترین استان کشور است اما آمادگی لازم را برای سال تحصیلی جدید و حضور یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز در تهران را دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از برگزاری جشن شکوفه‌ها در 31 شهریورماه امسال خبر داد و گفت: این مراسم برای پایه‌های سال اول تحصیلی برگزار خواهد شد ضمن اینکه زنگ ملی و سراسری سال تحصیلی جدید در تهران نواخته خواهد شد و حدود 56 هزار نفر از همکاران ما و 4 هزار و 300 مدرسه دولتی و غیردولتی آمادگی پذیرش دانش‌آموزان را در سال تحصیلی 97-98 دارند.

باقری بیان کرد: از نیروی انتظامی، پلیس راهور و دوستان در شهرداری و همه افرادی که در بحث سال تحصیلی دخیل هستند تا تعلیم و تربیت جدید را در سال 97 شروع کنیم تشکر می‌کنم و با توجه ه برگزاری جلسات ما آمادگی استقبال از مهر را در سال جدید داریم.

وی همچنین با اشاره به میزان شاخص قبولی کنکور و المپیاد در تهران گفت: ما در این بخش وضعیت خوبی داریم اما این ملاک نیست و ما باید درس زندگی کردن را در مدارس مورد توجه قرار بدهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین از حذف آزمون‌ها و همچنین کتب آموزشی در سال جاری خبر داد و گفت: این موضوع نیز مورد توجه آموزش و پرورش شهر تهران قرار دارد و در این زمینه نیز تمهیداتی پیش بینی شده است.