نسخه طلایی طب سنتی برای درمان فیبروآدنوم

سیدمهدی میرغضنفری در ارتباط با فیبروآدنوم یا فیبروکیستیک در زنان اظهار داشت: این بیماری درجات و انواع مختلفی دارد که همچون فیبرهای موجود در تخمدان، رحم و یا جوش‌های صورت در میان زنان شایع است. 

وی علت اصلی ایجاد فیبروآدنوم را زندگی امروزی ناشی از پرخوری و عدم تحرک برشمرد و گفت: این مسائل سبب شده که مواد زاید در بدن جمع شود و خود را به صورت فیبروآدنوم، فیبروکیستیک، جوش‌های صورت و یا فیبرهای تخمدان و رحم نشان دهند که در افراد مختلف در نقاط متفاوتی از بدن ایجاد می‌شوند.

این پژوهشگر طب سنتی رعایت اصول تغذیه‌ای، ورزش و تحرک، درمان یبوست و تعریق مناسب بدن را از راهکارهای پیشگیری و درمان این بیماری برشمرد و گفت: قطعاً نمی‌توان یک شبه فیبروآدنوم‌ها را از بین برد چرا که تشکیل آن نیز به سرعت نبوده و به مرور این مواد فاسد و زاید در بدن رسوب کرده است.

این متخصص فیزیولوژی با تأکید بر اینکه افراد پس از شناسایی مزاج خود باید مطابق با آن مواد غذایی را استفاده کنند، گفت: مصرف غذاهای سنگین، کنسروجات و فست‌فودها سبب تشکیل فیبروآدنوم شده و برای پیشگیری و درمان این مسأله باید افراد این موضوع را مدنظر قرار دهند.

وی عنوان کرد: استفاده از روغن بابونه و سیاه‌دانه هر 12 ساعت جهت ماساژ محل فیبروآدنوم از راهکارهای درمانی بوده که سبب می‌شود این مواد سفت و زاید توسط گردش خون به مرور پاکسازی شود.

میرغضنفری تصریح کرد: البته برخی از کیست‌ها و فیبروآدنوم‌ها مزمن بوده و ناچاراً باید جراحی برای فرد را پیشنهاد داد ولی به طور کلی انجام راهکارهای پیشگیرانه برای همه زنان امری ضروری است.