اعلام جزئیات نشست زمین در ورودی متروی میدان صنعت

نتایج بررسی کارشناسان شهرداری تهران و آب و فاضلاب نشان می‌دهد حادثه فرونشست مربوط به سازه مترو و ترکیدگی لوله در اطراف محوطه مذکور نبوده و احتمالات اولیه حاکی از آن است که به دلیل مجاورت محوطه کارگاهی با بوستان و آبیاری فضای سبز، زمین کارگاه که با خاک دستی پر شده است وزن کف پوش‌ها را تحمل نکرده و فرونشست کرده است.

گفتنی است؛ مساحت محوطه ای که دچار فرونشست شده 5 متر مربع به عمق یک و نیم متر است و با حضور عوامل شهرداری دقایقی پیش محوطه به طور کامل ایمن سازی شده است.همچنین از آن جا که ایستگاه متروی میدان صنعت تاکنون به بهره برداری نرسیده و تردد در آن بخش محدود است، این حادثه هیچ مصدومی نداشته است.

علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری و حومه با تایید خبر نشست زمین در محدوده ورودی ایستگاه مترو میدان صنعت (خط 7) گفت: در این محدوده حدود 2.5 در 2.5 متر مترو نشست کرده و در حال بررسی هستیم که ریشه این نشست چیست و آیا به مترو ارتباط دارد یا خیر.

وی ادامه داد: این نشست هیچ گونه خسارتی به دنبال نداشته اما ظواهر امر نشان از آب شستگی خاک در این منطقه دارد. اینکه آیا به دلیل آبیاری فضای سبز این محدوده است، لوله فاضلابی از این محل عبور کرده و باعث نشست شده و یا هر عامل دیگری در حال بررسی هستیم اما مشخص است دلیل اصلی ناشی از آب شستگی خاک در این محدوده است.

امام تاکید کرد: در حال حاضر در حال رفع مشکل و پر کردن این چاله هستیم و به زودی منشا این اتفاق را برای پیشگیری از اتفاقات مشابه پیدا می‌کنیم.