سردار اشتری: پاسخ حادثه تروریستی اهواز را دادیم

 سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس ۲۰۱۸) که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: هفدهمین نمایشگاه تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی امروز گشایش یافت و در مدت زمان مشخص شده در خدمت صنعتگران و کسانی که در حوزه‌های مختلف نیاز به بازدید نمایشگاه دارند، هستیم.

سردار اشتری با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از نمایشگاه‌های خوب در حوزه تجهیزات پلیسی است، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت مخترعان و مبتکران داخلی و خارجی توانسته هر سال بر ظرفیت‌ها و کیفیت نمایشگاه بیفزاید.

وی تاکید کرد: پلیس مسئول امنیت و آرامش و نظم جامعه است.

فرمانده ناجا گفت: امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ جان و ناموس و مال مردم خدمت رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از۸۷۵۰ کیلومتر مرز خشکی و آبی در کشور داریم، گفت: مرزبانان برای تأمین امنیت مرز‌ها در مکان‌های مشخص خود حضور دارند، پلیس در جاده‌های شهر‌ها و روستا‌ها جهت برقراری نظم و امنیت مردم حضور دارد و توانسته خدمت شایسته‌ای را به مردم ارائه دهد.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه پلیس افتخارش این است که مورد اعتماد مردم است و مردم نیروی پلیس را مرجع و پناهگاه محکمی برای خود می‌دانند، گفت: گروه‌هایی که مخل نظم هستند بدانند که پلیس بر اساس قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد و بر اساس اختیاراتی که دارد با تمام با متجاوزان و متخلفان برخورد می‌کند.

سردار اشتری با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های روز همیشه در برنامه‌های نیروی انتظامی بوده است، تصریح کرد: امروزه نیروی پلیس از فناوری‌های روز کمال استفاده را کرده است و ما معتقدیم که جرایم نسبت به زمان‌های قبل پیچیده‌تر شده است، لذا باید پلیس هم به تجهیزات روز و نو تجهیز شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس برای برخورد با جرایم روز از تجهیزات به روز استفاده می‌کند، گفت: ما نمی‌توانیم برای برخورد با متخلفان از روش‌های سنتی خود استفاده کنیم و قطعا باید خود را به روز رسانی کنیم.

فرمانده ناجا در ادامه گفت: ما باید امینت کشور را ارتقاء دهیم و امروزه امنیت جمهوری اسلامی ایران، یک امنیت با ثبات و مثال زدنی است، در منطقه‌ای که گروه‌های تروریستی حضور دارند و برخی کشور‌های منطقه‌ که از عوامل تروریستی حمایت کرده و آن‌ها را تجهیز می‌کنند، کشور ایران یک کشور امن و با ثبات است.

وی تصریح کرد: در تحرکات کور و غیر تخصصی‌ تعدادی تروریست که در پی آن به مردم بی دفاع حمله کردند که یک کار خفیف و ناجوانمردانه‌ای بود، رزمندگان اسلام انتقام خود را از تروریست‌ها گرفتند و باز هم مشت محکمی بر دهان تروریست‌ها خواهند زد و نمی‌گذارند که امنیت کشور به خطر بیفتد.

سردار اشتری با بیان اینکه پلیس جمهوری اسلامی ایران به واسطه هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا و تجهیزات به روز و فرماندهان خود یک نهاد قدرتمند در کشور است، گفت: امروزه مراکز آموزشی ما با کشور‌های دیگر مرتبط است و در حال انجام همکاری و برقراری ارتباط با سایر کشور‌ها در حوزه‌های علمی و فناوری است.