امسال مشکل توزیع کتاب درسی وجود نداشت

احمدرضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی در نشست خبری که امروز در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های یازدهم و دوازدهم فنی‌وحرفه‌ای، کاردانش و معارف اسلامی از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانیwww.irtextbook.ir انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کتاب‌های درسی این دانش‌آموزان تا نیمه شهریور ماه از طریق منطقه به مدارس توزیع شد و مشکل توزیع کتاب درسی را نداشتیم.

امینی اضافه کرد: مشکلی از بابت توزیع کتاب درسی در مناطق دوردست و عشایری نیز نداشتیم و آمارها در سامانه نشان می‌دهد که هر چه مدارس از مرکز استان دورتر هستند، ثبت‌نام بهتر انجام شده است.

وی با بیان اینکه سامانه توزیع مواد آموزشی برای دانش‌آموزان پایه اول دبستان که هنوز ثبت‌نام نکردند، باز است، گفت: برای هر دانش‌آموزی که ثبت‌نام کتب درسی انجام می‌شود، کتاب توزیع می‌شود.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی افزود: مشکل ما در کتاب درسی در پایه دهم  است که گاهی دانش‌آموزان به رغم آنکه در یک رشته ثبت‌نام کرده و کتاب درسی را سفارش داده‌اند اما تغییر رشته می‌دهند؛ در این حالت حواله کتاب‌ها صادر شده و کتاب به مدرسه می‌رسد اما مدیر باید مرجوع کند و دوباره درخواست اصلاح بدهد و به همین دلیل گاهی کتاب‌ها دیر به دست دانش‌آموزان می‌رسد.

وی ادامه داد: در زمینه ارسال کتاب از طریق کتابفروشی‌ها نیز به دلیل توزیع نامتوازن مشکل داشتیم که برای هماهنگی بیشتر در سال آینده برنامه‌‌ریزی داریم.

امینی با بیان اینکه در پایه دوازدهم نیز مشکل کتاب درسی نداریم، گفت: امسال ۳۴ عنوان کتاب در شاخه نظری و ۱۵۶ عنوان کتاب در شاخه فنی‌وحرفه‌ای تولید شده است که چاپ و توزیع کتاب‌ها تا اواخر شهریور ماه پایان یافت و مشکلی در توزیع نداشتیم البته ممکن در رشته‌ای که تعداد دانش‌آموزان اندک است، کتاب در حال توزیع باشد.