100 هزار نگهبان در کنار پلیس پیشگیری فعالیت می کنند

هفتمین گردهمایی سراسری موسسات حفاظتی و مراقبتی ناجا صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا، سردار ایوب سلیمانی معاون هماهنگ کننده ناجا، سردار سیروس فتحی رئیس مرکز انتظامی پلیس پیشگیری ناجا، سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد.

سردار سیروس فتحی رئیس مرکز انتظامی پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به زمان آغاز به کار موسسات مرکزی انتظام اظهار کرد: فعالیت موسسات مرکزی انتظام از ابتدای سال ۸۳ آغاز شد و به دلیل نیاز کلانشهر‌ها، این مراکز ابتدا در دو شهر تهران و کرمانشاه آغاز به کار کرد و سپس آیین نامه‌ای در این خصوص تنظیم و در سال ۸۸ به صورت رسمی تصویب و اجرایی شد.

سردار فتحی با بیان اینکه ۴۸ موسسه در ابتدای آغاز به کار مراکز انتظام شروع به کار کردند، گفت: در ابتدا ۴ هزار نفر در این مراکز مشغول به کار بودند و همچنین ۴۵۰ موسسه در این خصوص فعالیت داشتند که بیش از ۱۶۸ موسسه مجوز‌های لازم را دریافت کردند و ۲۰ هزار نیرو نیز فعالیت می‌کردند. در حال حاضر در مجموع ۶۳۵ موسسه فعال هستند که از این تعداد،  ۷۳۵ موسسه مجوز دارند و بیش از ۱۰۰ هزار نگهبان در حال فعالیت هستند. همچنین بیش از ۳۵۰۰ مدیر مشاغل در حال همکاری در این حوزه هستند.

رئیس مرکز انتظامی پلیس پیشگیری ناجا گفت: مدیریت این موسسات بر عهده سپاه، ارتش و نیروی انتظامی است.

همچنین در ادامه این مراسم سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار کرد: امروزه مراکز و موسسات حفاظتی و مراقبتی در حال کمک و تسریع در انجام امور پلیس پیشگیری هستند.

وی با بیان اینکه حضور این افراد و نحوه فعالیتشان به درستی به هموطنان اطلاع رسانی نشده است، گفت: این افراد به عنوان ضابط نبوده و در کنار پلیس در حال انجام فعالیت و ماموریت‌ هستند، گرچه می‌توان آن‌ها را جزء ضابطان نام برد.