نگاه مسئولانه پلیس به امور اجتماعی

سردار "حسین رحیمی"، در دیداری که با اصحاب رسانه، اساتید فرهنگی - اجتماعی و روانشناسی و مدیران مسئول رسانه‌های جمعی، داشت، با اشاره به نقش موثر و مهم رسانه‌ها در ایجاد امنیت در جامعه، گفت: پلیس رسانه‌ها را محترم می‌شمارد و جایگاه ویژه‌ای برای آن‌ها قائل است.

این مقام ارشد انتظامی، با تاکید بر اینکه استفاه از ظرفیت‌های رسانه، امری بسیار مهم است، افزود: پلیس در حال حرکت به سمت اجتماعی شدن است و در این راستا، نیاز به همکاری و همدلی با رسانه‌های جمعی دارد.

وی، با اشاره به اینکه ماموران پلیس همواره در ماموریت‌های خود، نگاهی مسئولانه به امور و مسائل اجتماعی دارند، تصریح کرد: امروز، مامور نیروی انتظامی معذور نیست بلکه مسئول و متعهد است.

سردار رحیمی، به مجاهدت‌های کارکنان پلیس در برقراری نظم و آرامش شهروندان اشاره کرد و عنوان داشت: مجاهدت، زمان و مکان ندارد و هر کس، در هر جایگاهی می‌تواند با مجاهدت به انجام وظیفه بپردازد.

رئیس پلیس پایتخت، در ادامه، مردم را ارزشمند‌ترین سرمایه اجتماعی پلیس برشمرد و گفت: اعتماد مردم به پلیس به عنوان بهترین پشتوانه این نهاد محسوب می‌شود و می‌تواند دلگرمی مناسبی برای انجام وظیفه باشد.

وی به اهمیت آموزش از سوی رسانه‌ها به شهروندان در خصوص مسائل اجتماعی - انتظامی و روانشناختی، اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد احساس امنیت در مدارس و همچنین برای افراد آسیب دیده از جمله موارد احساس امنیت عینی و ذهنی است که نیاز هر جامعه‌ای است.

این مقام انتظامی به امنیت مناسب شهر تهران اشاره و تصریح کرد: امنیت عینی بسیار خوبی داریم و اگر این مهم که زیر بنای تمام امور اجتماعی، اقتصادی و... جامعه است، وجود نداشته باشد، همه چیز از حالت تعادل خارج می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در پایان، به نگاه عمیق پلیس به مسائل اجتماعی و لایه‌های مختلف امنیت تاکید کرد و بیان داشت: در ایجاد امنیت، رسانه‌های می‌توانند نقش مهمی در کنار پلیس ایفا کنند.