شلمچه و چذابه میزبان زائرین اربعین

اربعین حسینی بیستمین روز از ماه صفر و مصادف با چهلمین روز واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) است. روایت شده است که اسیران کربلا در بیستمین روز از ماه صفر  سال 61 قمری در بازگشت از شام برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفتند.

چند سالی است شیعیان جهان به تاسی از زیارت کاروان اسیران کربلا  شیعیان جهان با شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی 20 صفر به زیارت امام حسین (ع) رهسپار کربلا می‌شوند و این حرکت بزرگ سبب شده است که این اربعین حسینی بیش از پیش به یکی از مراسم‌های مهم و گسترده جهان اسلام تبدیل شود.

 عشق و علاقه به کربلا و دیدار با سالار شهیدان را می‌توان در مرزهای ایران منتهی به عراق مشاهده کرد ، بیش از 10 روز به آغاز این مراسم بزرگ مانده است اما صف‌های طولانی برای دریافت مجوزات لازم و حضور در خاک عراق  بدون توصیف نمایانگر این عشق و علاقه است.

آمادگی  صد در صدی خوزستان برای  استقبال از زوار حسینی

دولت و ملت ایران نیز برای تسهیل در تردد زائران حسینی قبل از آغاز مراسم پیاده روی اربعین حسینی با حضور در دو مرز منتهی به عراق یعنی چذابه و شلمچه به ارائه خدمات رسانی می‌پردازند به طوری که حجت الاسلام سید محمود موسوی مسئول عتبات عالیات خوزستان در جلسه ستاد اربعین مرز چذابه اظهار داشت:در مرز شلمچه 70 درصد مواکب مستقر شده و در سطح استان 800 موکب شناسنامه دار و 500 موکب هم برای اخذ شناسنامه در دست اقدام هستند.

وی با اشاره به استقرار 60 موکب در کشور عراق تصریح کرد: مردم خوزستان به ویژه مواکب برای پذیرایی از زائران حسینی آمادگی 100 درصد دارند.

دستگاه بسته‌بندی لیوانی آب در مرز شلمچه به بهره برداری رسید

سعید فیوضی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان نیز به منظور  رفع مشکلات مربوط به آب شرب زائران و موکب‌ها از بهره‌برداری ، دستگاه بسته‌بندی لیوانی آب خبر داد و گفت:  دستگاه بسته‌بندی لیوانی آب با ظرفیت تولید روزانه 25هزار لیوان آب شرب با کیفیت مطلوب توسط شرکت آبفای خوزستان و با همکاری پدافند غیرعامل استانداری خوزستان در مرز شلمچه به بهره برداری رسید. 

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان تصریح کرد: برای اولین بار است که چنین دستگاهی با این ظرفیت برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسیر چذابه نیز چهار و 6 خطه می‌شود

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در بازدید از مرز چذابه گفت: کمبودها حتما باید رفع و مسیر چذابه نیز چهار و 6 خطه شود چون در طول سال از این مسیر برای تجارت، بازرگانی و صادرات هم استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه قبلا نیز قول داده بودیم که مسیر  چذابه چهار بانده می‌شود، افزود: منابع مالی مورد نیاز هنوز به پیمانکاران تزریق نشده و مطالبات میلیاردی دارند.

استاندار خوزستان گفت: تمام همت خود را به کار می گیریم تا مسیر را برای زائران کم خطرتر و عرض جاده را بیشتر کنیم و تأکید می‌کنم که مسیرهای منتهی به مرز و بین مواکب آسفالت شوند.