لزوم عزم همگانی در مبارزه با موادمخدر

 نشست مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران و شهرستان بهارستان به ریاست محمد حسین مقیمی استاندار تهران روز دوشنبه در سالن جلسات پیامبر اعظم (ص) فرمانداری  برگزار شد.

استاندار تهران در این نشست گفت : توجه به مقوله اعتیاد که یکی از موارد شاخص در شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی به شمار می رود از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و عزم  همه دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

مقیمی با تأکید بر این که باید در حوزه آموزش در اماکن آموزشی نسبت به آسیب های مواد مخدر گام جدی برداشته شود افزود: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به تنهایی قادر به برخورد با معضلات مواد مخدر نیستند و حتما دستگاه های فرهنگی و آموزشی باید به یاری این دستگاه ها بیایند.

وی آموزش و اطلاع رسانی در حوزه صدا و سیما را نیز بسیار مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت : هرچه قدر در حیطه آموزش و شناساندن آسیب اعتیاد و مواد مخدر ، محتواهای آموزشی  تولید شود باز هم خلا احساس می شود .در این حوزه کم کاری وجود دارد و اگر وقت بیشتر و مطالعات و شناسایی های بیشتری در این زمینه داشته باشیم قطع یقین بیشتر می توانیم موفقیت کسب کنیم.

استاندار تهران گفت: باید وقت بگذاریم و با این آسیب اجتماعی مقابله و پیشگیری کنیم و نگذاریم جوانان به این ماده خانمانسوز روی بیاورند . باید آموزش های همگانی و سرمایه گذاری کنیم و نیروی انسانی را حفظ کنیم چرا که اگر یک نفر را از مواد مخدر نجات دهیم در واقع یک ملت را نجات داده‌ایم.

در ادامه این نشست فرماندار بهارستان گزارشی از آخرین وضعیت شهرستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر ارائه کرد.