جزئیات پشتیبانی ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی پیاده‌روی اربعین

دکتر مهتاب شاهماری در خصوص پشتیبانی حوزه سلامت در بخش تجهیزات پزشکی برای مراسم اربعین اظهار داشت: در این حوزه در بخش‌ ملزومات پزشکی، دارویی، تجهیزات پزشکی و تجهیزات سرمایه‌ای بیمارستان اقدامات خوبی به‌همت معاونت غذا و دارو، بخش‌های خصوصی و معاونت درمان صورت پذیرفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه ایلام ادامه داد: هم‌اکنون براساس آمارها 70 درصد جمعیت شرکت کننده در مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) از مرز مهران در حال تردد به‌طرف عراق هستند و کمبودی در حوزه تجهیزات پزشکی وجود ندارد و به‌نوعی کمبود در این بخش‌ صفر است.

وی با اشاره به تأمین و هزینه 600 میلیون تومانی در حوزه ملزومات مصرفی به‌همت بخش‌های خصوصی و معاونت غذا و دارو و اعتبار 7 میلیارد تومانی ملزومات و تجهیزات بیمارستانی توسط معاونت درمان گفت: حمایت بخش خصوصی برای تجهیز ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی در ایام اربعین کمک شایانی به دانشگاه علوم پزشکی ایلام بود تا درگیر نقدینگی برای دپوی کالاهای مورد نیاز نشود.

معاون غذا و داروی دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ملزومات و تجهیزات پزشکی درمانگاهها، بخش بیمارستانی و پیش‌بیمارستانی و پایانه‌های مرزی تأمین شده است و مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد کما اینکه یک مورد از این اقلام باید تأمین لازم انجام شود که تا روز شنبه این تأمین نیز صورت می‌پذیرد.