خبر معافیت 100 هزار نفر از فعالان سمن‌های جوان تکذیب شد

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص انتشار خبری  مبنی بر معافیت حدود 100 نفر از فعالان سمن‌های جوانان، اظهار داشت: از آنجا که کارکنان وظیفه ارکان توان رزم نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور محسوب می‌شوند، تصمیم‌‌گیری در این خصوص در ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفته و خبرهای مربوط به این حوزه نیز از طریق مبادی ذی‌ربط اعلام خواهد شد. 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح،  تصریح کرد: خبر معافیت 100 هزار نفر از فعالان سمن‌های جوان صحت ندارد. 

وی گفت:بر اساس توافق انجام شده بنا داریم طی فرایند قانونی تعداد محدودی از سمن‌های جوان، 6 ماه آخر خدمت سربازی خود را در سمن ‌ها انجام دهد؛ هنوز مسیر قانونی این موضوع طی نشده است بنابراین رسانه‌ای کردن آن ضرورت نداشته است. 

این مقام ارشد ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: تعداد این افراد 10 هزار و 100 هزار نیست بلکه در صورت تصویب، تعداد محدودی خواهند بود؛ همچنین بحث معافیت اساسا مطرح نیست چرا که سربازی خدمت مقدسی است و جوانان در کسوت سربازی از حریم امنیت کشور دفاع می‌کنند و نام بردن از آن به عنوان یک مشکل اجتماعی خطاست. 

وی به جوانان توصیه کرد: براساس قوانین جاری تکلیف سربازی خود را روشن کرده و حتما خبرهای سربازی را از مجاری رسمی و قانونی پیگیری کنند.