آخرین وضعیت جوی و ترافیکی مرزهای چذابه و شلمچه

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا ، درخصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور به خصوص معابر منتهی به مرزهای شلمچه، چذابه و مهران اظهار داشت: به علت حجم ترافیک بازگشت زوار اربعین حسینی از کشور عراق، محور مهران به ایلام فعلا یکطرفه است.

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، ت صریح کرد: ترافیک در محور ایلام به سرابله محدوده تونلآزادی سنگین است؛ همچنین ترافیک در محورهای چذابه به بستان‌آبان و شلمچه به خرمشهر پرحجم و روان گزارش شده است. 

وی به زوار اربعین حسینی توصیه کرد که با خستگی و خواب‌آلودگی اقدام به رانندگی نکرده و بعد از هر دو ساعت رانندگی یک ربع استراحت کنند؛ همچنین از عجله و شتاب نیز پرهیز کنند. 

سرهنگ رحمانی در پاسخ به دیگر پرسش فارس درمورد اینکه محور مهران به ایلام تا چه زمانی یکطرفه است، گفت: در حال حاضر حجم بالای بازگشت زوار را شاهدیم و در جهت تسهیل در تردد آنان و جلوگیری از ترافیک سنگین، مهران به ایلام یکطرفه شده است؛ احتمال می‌دهیم امروز این محور یکطرفه بماند؛ در صورت تغییر، این مطلب اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا ترافیک در آزادراه قزوین - کرج محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس را پرحجم ارزیابی کرد و گفت: آزادراه کرج- تهران محدوده پل فردیس تا گرمدره دارای ترافیکی نیمه سنگین است. 

وی، ترافیک در جاده مخصوص کرج تهران را پرحجم دانست و گفت: در اغلب محورهای استان خراسان رضوی  و همچنین محور زابل- زاهدان بارش باران جریان دارد.