پوکی استخوان ۲/۲ درصد از مردم کشور

ایرج حریرچی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت شیر و لبنیات شاهد حدود ۵۲هزار مورد شکستگی لگن مربوط به پوکی استخوان در افراد مسن و کاهش سن پوکی استخوانی دانش اموزان هستیم.

وی افزود: از دستگاه‌های نظارتی در خواست می‌کنیم با متخالفان و مسببین افزایش قیمت لبنیات برخورد جدی کنند.

وی از خانواده‌ها درخواست کرد که مصرف شیر و لبنیات خود را افزایش دهند.

حریرچی ضمن اشاره به خبر سلامت سیب زمینی که چند روز گذشته منتشر شده بود، گفت: ما محصولات کشاورزی را بررسی می‌کنیم و در صورت داشتن آلودگی گزارش می‌کنیم. برنامه‌ای را با وزارت جهاد و سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی آغاز کزده یم که مزارع را کددار کنیم.

وی در ادامه گفت: اکثر استاندارد‌های ما در صنایع غذایی به سختگیری اتحادیه اروپا شاید هم شدید‌تر است. ارجاع بیمار به خارج بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی ممنوع است به گونه‌ای که کلیه دارو‌ها و تجهیزاتی که پزشکان تجویز می‌کنند باید در داخل بیمارستان تحویل بیمار داده شود. همچنین هرگونه دریافت بدون صورتحساب رسمی ممنوع است. در غیر این صورت شهروندان می‌توانند به تلفن ۱۹۰ اطلاع بدهند.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان به دلیل سالگرد زلزله کرمانشاه، آمار و ارقامی از خدمات این وزارتخانه به مردم کرمانشاه ارائه داشت:۷۳۵۰بیمار در کمتر از ۲۰ ساعت، ۱۹۸۰عمل جراحی در کمتر از ۳روز، عدم وجود کمبود دارو، عدم وجود کمبود خون، تعمیر کامل ۱۹۰ واحد بهداشتی درمانی و ساخت ۴۵ خانه بهداشت را در فهرست خدماتمان داشتیم.