باز پس‌گیری اراضی عباس آباد از نهادها شروع شد

سید محمدحسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد با اشاره به تصویب مصوبه طرح جامع اراضی عباس آباد در سال ۱۳۸۴ توسط شورای عالی معماری و شهرسازی اظهار کرد: یکی از بندهای این مصوبه مدیریت یکپارچه است.

وی با بیان اینکه یک سری از نهادهای دولتی در این اراضی زمین گرفته و ساخت و ساز کرده‌اند، گفت: در مدیریت اخیر شهرداری تهران و به تدبیر شهردار وقت، بازپس گیری اراضی عباس آباد آغاز شد.

حجازی افزود: در همین راستا طبق توافقات صورت گرفته با بنیاد مستضعفان مقرر شد ۱۰۰ هزار مترمربع از این اراضی که در اختیار بنیاد مستضعفان بود، بازپس گرفته شود. همچنین مذاکرات اولیه با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد درخصوص پادگان موجود در این اراضی گفت: مجموعه‌هایی که در اختیار ارکان نظامی هستند، در دستور کار بازپس گیری اراضی عباس آباد نیستند، اما طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مدیریت یکپارچه این اراضی در اختیار شهر تهران و شهرداری تهران است.

وی با تاکید بر اینکه از هرگونه ساخت و ساز غیررسمی در این اراضی جلوگیری می‌شود، افزود: حدود ۴ سال پیش ساخت و سازی تحت عنوان TOD حقانی در این اراضی انجام شد که مانع از ادامه ساخت و ساز شد و تخریب بخشی از این سازه در دستور کار است.

حجازی رویکرد فرهنگی و گردشگری در این اراضی را محقق شده دانست و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی از قبیل برگزاری کنسرت و اهتزاز پرچم امام حسین (ع) از جمله اقداماتی است که نشان می‌دهد در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولی بزرگ در این اراضی خواهیم بود.