ارائه کارت مهارت آموزی به سربازان

سردار داود روشنی شامگاه یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب نشریات و رسانه‌ها ضمن بیان اینکه این قرارگاه‌ در سپاه، ارتش و ناجا تشکیل‌شده و رسالت آن پیگیری موضوع مهارت‌آموزی سربازان وظیفه است، اظهار کرد: توانمند کردن سربازان برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در قرارگاه‌های مهارت‌آموزی پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه سربازان با توجه به علاقه خود ضمن خدمت سربازی در کلاس‌های مهارت‌آموزی نیز حضور خواهند یافت، اضافه کرد: این سربازان بعد از سپری شدن پایان خدمت و گذراندن آزمون در این قرارگاه کارت مهارت دریافت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه پاسداران هدف از اجرای این طرح را مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و اشتغال‌زایی برای آن‌ها پس از پایان دوران خدمت عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از مشکلات امروز کشور بیکاری جوانان است لذا با توجه به اینکه این موضوع می‌تواند یکی از علت‌های بروز آسیب‌های اجتماعی باشد بنابراین تلاش شد تا بامهارت آموزی بیکاری را در کشور کاهش دهیم.

روشنی در ادامه تصریح کرد: دوران خدمت سربازی فرصت مغتنمی برای یادگیری است، بنابراین نباید از آن غفلت کرد لذا مهارت‌آموزی سربازان در دستور کار قرارگرفت تا بعد از اتمام دوره بتوانند خودشان با ایجاد مراکز کارآفرینی در بهبود وضعیت اشتغال اثرگذار باشند.