توصیه سرهنگ مومنی در خصوص رانندگی در شرایط جوی و نامساعد

 سرهنگ احسان مومنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص رانندگی در شرایط جوی و نامساعد در فصول پائیز و زمستان به شهروندان توصیه کرد: پیش از این که هوا برفی یا بارانی شود وسیله نقلیه خود را از لحاظ فنی (باطری، برف پاکن، مخزن شیشه شوی، آج لاستیک و...) بازدید کنید و در صورت وجود هرگونه نقص و ایراد سریعاً برطرف شود.

 رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ  افزود: زنجیر چرخ، وسایل امدادی، مواد خوراکی، پتو درون خوردو به همراه داشته باشید.

وی ادامه داد: قبل از شروع به رانندگی کردن برف یا یخ جمع شده بروی خوردو را پاک کنید این موضوع برای دید بیشتر شما و همچنین دیده شدن بهتر توسط رانندگان دیگر موثر می‌باشد.

سرهنگ مومنی اضافه کرد: زمان رسیدن به مقصد را با در نظر گرفتن تاخیر به علت بارش برف، تراکم ترافیک، کاهش دید، تصادفات احتمالی خوردو‌ها پیش بینی نمایند.

وی گفت: قبل از شروع به حرکت موتور خودرو را گرم کنید این کار رطوبت جمع شده روی شیشه‌ها را کاهش می‌دهد.

پیش از شروع به رانندگی کمربند ایمنی را ببندید و در هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنید.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: بیشتر تصادفات به علت عجله و شتاب و سرعت زیاد و عدم دید کافی در شرایط نامساعد جوی می‌باشد سعی کنید آهسته و با سرعت کم و مطمئنه برانید چرا که بهترین اقدام پیشگیرانه از حادثه و تصادفات در راه‌های لغزنده می‌باشد.

سرهنگ مومنی در انتها متذکر شد در شرایط نامساعد جوی مراقب تردد عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران باشید تا شاهد حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران نباشیم.