تلاش شبانه روزی مهندسان و کارگران ایرانی در اجرای صحن حضرت زینب (س)

شیخ عبدالمهدی کربلایی در این بازدید با تجلیل از تلاش تمامی دست‌اندرکاران اجرای پروژه، گفت: در اربعین امسال ظرفیت اسکان روزانه بیش از ۱۵ هزارنفر در صحن در حال ساخت حضرت زینب (س) فراهم شده بود.

وی افزود: پیش از فرارسیدن ایام اربعین، با تلاش فراوان عوامل پروژه، این محل برای پذیرائی از زائران و ارائه خدمات به آنان آماده شد.

متولی شرعی حرم مطهر امام حسین (ع) اظهار کرد: اکنون عوامل اجرایی، با افزایش راندمان کاری در حال احداث بخش‌های مختلف پروژه ازقبیل مضیف (مهمانسرای حرم)، سرویس‌های بهداشتی، ساز‌های مربوط به بخش خدمات، مقام تل زینبیه و شبستان‌های زیرسطحی هستند.

شیخ کربلایی افزود: در جلسه‌ای که با مدیران ستاد بازسازی عتبات عالیات داشتیم، مقرر شد بخش‌هایی از این پروژه تا اربعین سال آینده به اتمام برشد تا زائران امکان استفاده از آن را داشته باشند.

وی گفت: ساختمان‌هایی که در این طرح ساخته می‌شوند دارای بالاترین کیفیت در نوع خود خواهند بود و خدمات و امکانات فراوانی را برای خیل عظیم زائران فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه چنین طرح توسعه‌ای در تاریخ کربلا بی‌سابقه است، تصریح کرد: با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و پس از تکمیل این طرح بخش‌هایی مانند موزه، کتابخانه حرم و شبستان‌های بزرگ زیر زمینی جهت بیتوته زائران ایجاد می‌شود.

براساس این گزارش، فاز نخست طرح توسعه حرم سیدالشهدا (ع) مزین بنام صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) بخشی از طرح جامع توسعه با زیربنای ۱۶۰.۰۰۰ متر مربع با حمایت‌های خیرین و کمک‌های مردمی و همت ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا می‌شود. پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه حرم امام حسین (ع) محسوب می‌شود که در این بخش تنها ۵ هکتار در حال ساخت و ساز است. این صحن که در ۴ طبقه احداث خواهد شد در ضلع جنوب غربی حرم و در سمت باب الراس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه واقع شده است.

صحن حضرت زینب (س) مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود. ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره‌گیری کد #۲۳۳* (ستاره دویست و سی و سه مربع) اهداء کنند.