پروانه ۵۰۰ دفتر پیشخوان بدون فعالیت لغو شد

حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره آخرین وضعیت دفاتر پیشخوان گفت: بر اساس اساسنامه شرکت ملی پست، ساماندهی این دفاتر به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سپرده شده است که با بررسی‌های انجام شده تعداد بسیاری از پروانه‌های صادر شده در این حوزه در حد صدور پروانه بدون هیچ اقدامی باقی مانده که بر همین اساس بالغ بر ۵۰۰ پروانه لغو شد.

وی راه اندازی دفتر و ارائه سرویس را دو مشکل اصلی دفاتر پیشخوان عنوان کرد و افزود: سازمان‌های خدمت رسان مانند ثبت احوال، تامین اجتماعی و وزارت کار باید سرویس‌های خود را در این دفاتر ارائه کنند و نباید به صورت موازی دفاتری را راه اندازی کنند.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: در همین زمینه کارگروهی در استان‌ها با محوریت مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان و نماینده استانداری و سازمان امور استخدامی برای بررسی میزان نیازمندی استان‌ها به دفاتر پیشخوان تشکیل شده است.

فلاح با بیان اینکه پروانه این دفاتر از طریق سازمان تنظیم ارائه می‌شود و با تجهیز سیستم‌ها نظارت نیز به صورت برخط صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در مجموع حدود ۱۳ هزار دفتر پیشخوان و دفتر ICT در کشور وجود دارد که به دلیل تغییر ماهیت سرویس ها، دفاتر ICT نیز باید به دفاتر پیشخوان تبدیل شوند.