کاهش زمان گفت‌وگو در خانواده‌ها از ۲ ساعت به ۲۰ دقیقه

معصومه ابتکار  در نشست گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی در سالن استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در آخرین تحقیقات انجام شده  زمان گفت‌وگو در خانواده‌های ایرانی از ۲  در ۱۰ سال پیش  به ۲۰ دقیقه رسیده است.

وی با بیان اینکه کیفیت گفت‌وگو نیز پایین آمد به گونه‌ای که حرف همدیگر را نمی‌فهمند، عنوان کرد: شاید دلیل کاهش گفت‌وگو در خانواده‌ها گرفتاری‌های زن و مرد باشد.

ابتکار ابراز کرد: اختلال ارتباطی به یکی از مهمترین مشکلات خانواده‌ها در کشور تبدیل شده به گونه‌ای که طلاق عاطفی و عدم گفت‌وگو بین اعضای خانواده را به همراه دارد و البته در بسیاری از نقاط دنیا عدم مفاهمه، سوء تفاهم، خشونت به دلیل سوء تفاهم و لکنت زبان به عنوان مشکلات آسیب زننده به خانواده مطرح است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه برخی کارشناسان معتقدند اختلال ارتباطی در خانواده‌ها به دلیل رشد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و در مجموع تلفن همراه بوده است، ادامه داد: شیکه‌های اجتماعی سبب ایجاد فاصله و از هم گسیختگی خانواده‌ها شده است.

ابتکار با بیان اینکه احزاب تنها کارکرد سیاسی ندارند و باید به مسائل اجتماعی نیز ورود کنند، خاطرنشان کرد: بنا داریم با کمک نهادهای مدنی از جمله انجمن جامعه شناسی ایران، مشکلات اختلال ارتباطی خانواده‌ها را کاهش دهیم.