خطری جدی که ماموران راهور را تهدید می‌کند!

نیروهای پلیس راهورمستقر در سطح خیابانهای شهر از جمله افراد و گروههایی هستند که به دلیل ویژگی خاص شغلی، بیشترین آسیب سلامتی را از آلودگی هوا می بینند. وقتی در مورد آلودگی هوا سخن گفته می‌شود بیشتر به یاد سالمندان، بیماران ریوی و قلبی و کودکان می افتیم. جامعه عادت کرده است تنها زمانی نیروهای خدمت رسان را مورد توجه قرار دهد که با چالشی در آن زمینه مواجه شده باشد. ما زمانی به فکر پلیس می افتیم که قرار است برای کاهش ترافیک مناطق مرکزی شهر، طرح های مختلف ترافیکی را اجرا کنند. یا حتما باید تصادفی واقع شود که با نیروهای راهور ارتباط کلامی برقرار کنیم.

مطالعات مدیریت ترافیک وجود رابطه ای محکم بین آلودگی هوا و به خطر افتادن سلامت انسان‌ها و پلیس را تایید می کند. پلیس راهور، به دلیل مواجهه بالا با هوای مناطق پرتردد، در معرض خطر عوارض ناشی از آلودگی است. عکس العمل هر شخص به آلودگی، بستگی به نوع آلودگی که آن شخص در معرض آن قرار گرفته و میزان و مدت قرارگیری وی در معرض آلودگی، وضعیت سلامتی و ژنتیکی او دارد.

سردار سیدمحمدرضا سیداحمدیان، معاون بهداشت و درمان ناجا با تایید اثرات نامطلوب آلودگی هوا روی سلامتی ماموران راهور به خبرنگار مهر گفت: ماموریتهای نیروی انتظامی به طور کلی و راهور به طور خاص به شکلی است که علاوه بر فشارهای روحی و روانی، آسیبهای جسمی را برای ماموران به همراه دارد.

وی ادامه داد: در کنار درگیری های احتمالی ماموران با برخی متخلفان کهدر مواردی به مصدومیت ماموران منجر می شود، برخی موارد دیگر سبب در خطر افتادن سلامت ماموران می شود. از جمله مشکلاتی که برای ستون فقرات و دیسک کمر ماموران راهور رخ می دهد و علت آن سرپا ایستادنهای طولانی مدت در سر چهارراهها و خیابانها است. همچنین در فصولی که آلودگی هوا شدت می گیرد، ماموران راهور بیشترین تماس را با هوای آلوده دارند زیرا در یک شیفت کاری به طور مداوم در معرض آلاینده ها هستند.