تخلف در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای پایتخت

محمد علی اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در رابطه با گرانفروشی شرکت‌های لبنی اظهار کرد: شرکت‌های تولید کننده محصولات لبنی علاوه بر اینکه محصولات خود را گران می‌فروشند، حتی زمانی که سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌دهد و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌کند، در فاصله زمانی بین رسیدگی به پرونده تا صدور حکم به گرانفروشی خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: در همین راستا به شعب سازمان تعزیرات حکومتی بخشنامه صادر شده است تا ضمن رسیدگی به پرونده تخلفات شرکت‌های تولید کننده محصولات لبنی، دستور توقف تخلف را تا زمان قطعی شدن حکم صادر کنند و مانع گرانفروشی شوند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: اگر شرکت‌های متخلف تا زمان صدور حکم به تخلف خود ادامه دهند در زمان اجرای حکم، میزان گرانفروشی در طول مدت رسیدگی به پرونده نیز محاسبه می‌شود و برخورد‌ها با متخلفان جدی‌تر خواهد شد تا تخلفات به طور مستمر تکرار نشود.

اسفنانی در رابطه با نظارت سازمان تعزیرات حکومتی بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: سازمان تعزیرات حکومتی به طور ویژه بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظارت دارد.

وی بیان کرد: امروز گزارش تخلف یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای پایتخت به سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال شده است و برای این فروشگاه پرونده تشکیل شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران تصریح کرد: این فروشگاه بر چسب قیمت کالا‌ها را بر می‌داشت و جای آن برچسب‌های جدید با قیمت‌های بیشتر می‌چسباند و اقدام به تغییر قیمت‌ها می‌کرد.

اسفنانی گفت: قطعا اقدام این فروشگاه زنجیره‌ای مصداق گرانفروشی و تخلف است و با آن برخورد می‌شود.