متجاوز به عنف در زندان مرکزی قزوین اعدام شد

محمد قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات پرونده شخص متجاوز اظهار داشت: برخورد با مجرمان هنجارشکن که در امنیت عمومی و اجتماعی اختلال ایجاد می‌کنند از جمله وظایف دستگاه قضاست و مسئولان قضایی نسبت به برقراری امنیت و ایستادگی در برابر مخلان آن تمام قد ایستاده‌ وحکم اشد مجازات را صادر می‌کنند.

وی گفت: در سال گذشته پس از تشکیل پرونده، متهمین به وسیله ضابطین قضایی دستگیر و جهت رسیدگی به دستگاه قضا ارجاع داده شدند و اجرای این اقدامات نیز مدت زمان کمی طول کشید.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: رابطه نامشروع، سرقت مقرون به آزار و معاونت در تجاوز به عنف از عناوین مجرمانه‌ای است که سایر متهمان مرتکب شده و بنا به جرمشان احکام کیفری شلاق و حبس طولانی مدت برای آنها صادر شد.

وی بیان کرد:  رابطه غیر اخلاقی هدف اصلی مجرمان در ارتکاب به جرم بوده است که 5 نفر دخالت داشته و به عنوان متهم شناخته شدند که حکم اعدام برای متهم ردیف اول از حیث ارتکاب تجاوز به عنف و سرقت مقرون به آزار بر اساس مستندات پرونده صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: حکم اعدام متهم ردیف اول سحرگاه امروز پس از طی مراحلی در زندان مرکزی قزوین احرا شد که شامل صدور حکم اعدام در شعبه دوم کیفری استان، تایید در شعبه بیست و هفتم دیوان عالی کشور و در نهایت استیذان از رئیس قوه قضاییه بود.

وی تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «امر پیشگیری وظیفه همه دستگاه هاست و همه باید در این راستا اقدامات عملی و علمی بردارند» چرا که پیشگیری بهتر از برخورد قاطعانه با مجرم بوده و هزینه کمتری نیز به همراه دارد و دستگاه قضا نیز پیشگیری از وقوع جرم را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

قاسمی بیان کرد: دوری افراد از معارف اسلامی و آموزه‌های دین اسلام عامل به وجود آمدن جرم در جامعه است که باید مورد توجه جامعه و خانواده‌ها قرار گیرد تا شاهد کاهش وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی به واسطه ترویج باورهای دینی باشیم.