اجرای طرح «آموزش و بازی» در تعدادی از مدارس ابتدایی ۱۰ استان کشور

رضوان حکیم‌زاده در خصوص این طرح که از آن به عنوان کلاس اسباب‌بازی هم نام برده می‌شود، افزود: فضایی را در مدارس اختصاص می‌دهیم که بچه‌ها مفاهیم کتاب‌های درسی را به جای آنکه به روش‌های سنتی یاد بگیرند، از طریق بازی و کار با اسباب‌بازی یاد بگیرند.

حکیم‌زاده تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، سرگرمی نیست بلکه هدف این است که از طریق بازی‌هایی که خلاقیت دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد، کارگروهی انجام داده، دست‌ورزی کنند و هم مطالب درسی را یاد بگیرند و هم اینکه این آموزش در فضای شاداب و بانشاطی ارائه شود.

وی در خصوص انتخاب نوع اساب‌بازی‌ها، ادامه داد: در این طرح، اسباب‌بازی‌هایی هستند که ارزش فکری داشته باشند، ضمن اینکه بچه‌ها تحرک و کارگروهی داشته باشند؛ اصلا موضوع این نیست که بچه‌ها فقط دور هم جمع شوند و بازی کنند بلکه یادگیری اصل است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از نهایی شدن دستورالعمل طرح «آموزش و بازی» تا دی ماه خبر داد و اظهار کرد: برای معلمانی که تحت پوشش این طرح قرار دارند، دوره آموزشی مترکز خواهیم داشت؛ ضمن اینکه اقلام مورد نیاز برای تجهیز کلاس‌ها را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه طرح «آموزش و بازی» قطعاً در مدارسی اجرا می‌شود که معلمان آموزش دیده و فضا آماده باشد، گفت: این طرح از اول بهمن ماه آغاز می‌شود و ۸ تا ۱۰ جلسه برای دانش‌آموزان اول تا سوم ابتدایی و پیش‌دبستانی پیش‌بینی شده است.