فعالیت در متروی تهران- پرند سرعت می‌گیرد

علی امام با بیان اینکه خط متروی تهران پرند شبکه متروی تهران را به فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر پرند متصل می‌کند، گفت: فاز اول آن تا شهر آفتاب و همچنین فاز دوم تا فرودگاه امام (ره) به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه فاز سوم این مجموعه به طول ۱۹ کیلومتر در حال اجرا است، افزود: بخش ساختمانی این فاز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یکی از لاین‌های آن تا نزدیکی پرند ریل گذاری شده است.

امام با تاکید بر اینکه به محض تامین اعتبارعملیات اجرایی فاز ۳ به سرعت انجام خواهد شد، تصریح کرد:. زمان بندی پیش بینی شده ۱۲ ماهه بوده است تا شهروندان پرند و شهر‌های اطراف بتوانند در ابتدای زمستان سال آینده بامترو به اقصی نقاط تهران دسترسی داشته باشند.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه به هیچ وجه قرار نیست خط پرند تعطیل شده و یا تکمیل آن به وزارت راه و شهر سازی سپرده شود، گفت: متاسفانه به دلیل عدم تخصیص کافی وبه موقع اعتبارات لازم، فعالیت در فاز ۳ اندکی به کندی پیش رفت.

به گفته امام تلاش برای جذب حمایت دولت از سوی سازمان برنامه وبودجه (گروه امور راه و ترابری)، وزارت راه شهر سازی (شرکت عمران شهر‌های جدید)، استانداری تهران (معاونت امور عمرانی)، نماینده مجلس شورای اسلامی و همچنین شهرداری تهران (شرکت مترو) در حال انجام است.

وی ادامه داد: طی جلسات مشترک؛ توافق نامه‌هایی به امضا رسیده است تا به موازات تخصیص بودجه به صورت نقد و یا اسناد اوراق دولتی، شرکت عمران پرند به نیابت از وزارت راه و شهر سازی از محل تغییر کاربری وتهاتر زمین‌های موجود درشهر پرند جهت تامین مالی بخشی از بودجه تا ۱۵۰میلیارد تومان در اختیار پیمانکار پروژه قرار دهد.

امام بیان داشت: مقدمات و کار‌های قانونی مربوط در حال انجام است و به زودی با اولین پرداخت عملیات اجرایی سرعت گرفته و مردم منطقه شاهد سرعت بالا در تکمیل این خط خواهند بود.