کشور ما براساس نظامات لیبرال و سکولار اداره نمی‌شود

حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور در نشست ماهانه حقوقی و کاربردی که با حضور نمایندگان موسسات علمی کاربردی وابسته به موسسه آموزش عالی شهید قدوسی برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: هر انسانی طبیب خودش است و مهم‌ترین نقش طبیب شناخت و درمان درد است، خداوند ما راه‌های میل به سعادت را برای ما گشوده است.

وی گفت: هرانسانی وقتی به خودش مراجعه کند می‌داند که چه اقداماتی انجام داده است، نشانه‌های انسان پاک و کامل، نشانه‌های جامعه پیشرو مشخص است و از هرکسی سوال کنیم دروغ بد است یا خوب قطعا می‌گوید بد است و جانی‌ترین انسان‌ها نیز کار خود را بد می‌دانند به صورتی که انسان جنایتکار نیز نمی‌خواهد فرزندش جنایتکار شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: راه‌های درمان به انسان نشان داده شده است، کسی که بداند و بداند با مراجعه به بیانات امامان و پیامبران آن را درمان می‌کند.

منتظری ادامه داد: مسئولیتی که متوجه ما مدیران قرار داده شده بسیار مهم است، مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود به حدیثی از پیامبر اشاره کردند و گفتند کسی که بر ۱۰ نفر فرمانروایی داشته باشد خداوند او را دست به گردن بسته محشور می‌کند، اگر کارنامه‌اش درست باشد دستانش باز و اگر مردود باشد و از رانت‌ها و ارتباطات استفاده کرده باشد نه تنها قل باز نمی‌شود بلکه بر قل‌های او افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما نظام سکولار و لیبرال نیستیم ما نظام جمهوری اسلامی هستیم و این قانون اساسی ماست و آن هم سرمایه‌ای که ملت برای نظام و احقاق حق داده است، در نظام اسلامی از مدیر اسلامی خواسته‌اند؟ منشور امیرمونان به مالک اشتر و هشدارهایی که ایشان به قضات دادند باید سرمشق مدیران باشد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تلاش کنیم قانون اجرایی شود و آن را با دید خودمان تفسیر نکنیم، اگر قاضی تفسیری از قانون داشت برای او حجت شرعی و قانونی است و اگر قاضی توان خود را به کار گیرد و همه ابعاد قضیه را بسنجد و سعی کند به حقیقت برسد آن حکم قطعی و حجت است واگر اشتباه کرده باشد و تحت تاثیر قرار نگرفته باشد، او را نخریده باشند و پارتی بازی نکرده باشد اگر اشتباه کند در پیشگاه خداوند مسئولیتی ندارد.

منتظری افزود: برداشت از قانون برای قاضی حجت است و مدیران هم باید بر اساس قانون عمل کنند و تفسیر قانون بر عهده مجلس است و کسی نمی‌تواند قانون را تفسیر کند.