به زودی؛ اجرای فاز سوم طرح کاهش

سیدنواب حسینی‌منش در آئین بهره‌برداری از مرکز معاینه فنی شهدای زمان‌آباد و چیتگر اظهار داشت: 6 خط معاینه فنی امروز به تهران اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت استقبال و مشارکت شهروندان برای خودروی سالم ظرفیت‌مان را در حوزه معاینه فنی افزایش خواهیم داد.

حسینی‌منش با اشاره به اجرای طرح کاهش در شهر تهران اظهار داشت: علی‌رغم اینکه در مراکز معاینه فنی بسیار سختگیرانه برخورد می‌کنیم ولی رضایت‌مندی شهروندان در این حوزه افزایش یافته است.

مدیرعامل مراکز معاینه فنی تهران افزود: فاز اول و دوم طرح کاهش آغاز شده است و به زودی فاز سوم آن که برخورد با خودروهای فرسوده و کاربراتوری است، اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل زمین برای احداث مرکز معاینه فنی در شهر تهران وجود دارد،‌گفت:‌در این خصوص خطوط سیار معاینه فنی را در شهر تهران راه‌اندازی کرده‌ایم و شهروندان می‌توانند از این مراکز استفاده کنند و از سویی دیگر نیز برای کاهش صف‌های معاینه فنی شهروندان می‌توانند به صورت اینترنتی نوبت بگیرند.

حسینی‌منش گفت: آبان ماه امسال 220 هزار خودرو معاینه فنی دریافت کردند.

مدیرعامل مراکز معاینه فنی تهران گفت: بیشترین آلایندگی را خودروی وانت‌نیسان ایجاد می‌کند که هنوز در حال تولید است. یکی از اثرات طرح کاهش ارتقاء صنعت خودرو در کشور است.

وی بیان داشت: تست خودروهای سنگین در کنار جاده‌ها را آغاز کردیم که 2500  خودروی دیزل را در تهران تست کردیم که 24 درصد این خودروها علی‌رغم داشتن معاینه فنی ولی از معاینه فنی مجدد رد شدند.

حسینی‌منش افزود: اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی نیز مورد معاینه فنی قرار گرفتند و 95 درصد از این اتوبوس‌ها  معاینه فنی دریافت کردند.