سامانه پیامکی ارتباط مستقیم با شهربان راه اندازی می شود

سید امیر فتاحیان با اشاره به راه اندازی سامانه‌ای که به وسیله آن شهروندان می‌توانند به طور مستقیم با شرکت شهربان در ارتباط باشند، اظهار کرد: سامانه ا‌ی برای ارتباط مستقیم با شهروندان ایجاد کردیم. این سامانه با این شماره ۱۰۰۰۹۴۹۹ دسترسی را به عموم می‌دهد تا مشکلات خود را با شهربان در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه این سامانه برای کاهش خطا‌های انسانی طراحی شده است، افزود: در شرکت شهربان ماهانه ۳۶ هزار ماموریت در حوزه معبر، نزدیک به ۸۰ هزار ماموریت در حوزه شهربان و حدود ۹ هزار ماموریت در حوزه حریم انجام می‌شود.

مدیرعامل شهربان شهرداری تهران با بیان اینکه این حجم از ماموریت‌ها امکان خطای انسانی را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با آموزش نیرو‌های شهربان میزان خطا‌های انسانی را کاهش دهیم، اما در ابتدا شهروندان باید از حقوقشان آگاه شوند و بدانند که یکی از حقوق آن‌ها این است که در مکانی سدمعبر ایجاد نشود. اگر مردم از حق خود آگاه باشند؛ برخی از افراد سودجو نمی‌توانند در فضای مجازی وارونه نمایی کنند.

وی با تاکید بر این نکته که آگاهی شهروندان راه را روی هرگونه تخلفی می‌بندد، گفت: اگر شهروندان تخلفی را مشاهده کردند، در حوزه‌های مرتبط با شهربان یا حتی نیروی انسانی که در شهربان مشغول به کار هستند؛ موضوع را با سامانه پیامکی به ما اعلام کنند تا نتیجه را اطلاع رسانی و متخلف را اعمال قانون کنیم.

مدیرعامل شهربان شهرداری تهران با اشاره به آموزش مستمر نیرو‌های شهربان خاطرنشان کرد: اگر نیرو‌های شهربان با وجود این آموزش‌ها به بروز تخلفات اصرار کنند، پرونده این افراد به کمیته تخلفات ارسال و با خاطیان قطع همکاری می‌شود.