دیدار حناچی از نمایشگاه آثار مسابقه بازآفرینی محور شهری «طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران-تبریز»

شهردار تهران در بازدید از این نمایشگاه تاکید کرد: یکی از اهدافی که به صورت مشترک توسط وزارت راه و شهر سازی و شهرداری تهران در حال انجام است، موضوع بازآفرینی و ستاد‌های بازآفرینی است.

حناچی با بیان این که پروژه بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز به عنوان بزرگترین پروژه طراحی شهری در جهان به شمار می‌آید، تصریح کرد: در تلاش هستیم با انجام پروژه بازآفرینی طبقه فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز این محور را از تهدید به یک فرصت برای شهر تهران تبدیل کنیم و تقریبا تمامی افراد حقیقی و حقوقی حرفه‌ای و متخصص داخلی و بین المللی که در موضوع طراحی شهری حرفی برای گفتن دارند از طریق فراخوان به این مسابقه دعوت شدند.

شهردار تهران اظهار داشت: آثار ارائه شده به مدت دو روز، توسط داوران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت؛ در ارزیابی اولیه ۳۹ اثر و ارزیابی مرحله دوم ۱۵ اثر انتخاب شدند و سه اثر از ۱۵ اثر پذیرفته شده در مرحله دوم از کشور‌های اسپانیا، ایتالیا و هلند هستند.

حناچی با تاکید بر اینکه انجام این مسابقه و اجرای آن می‌تواند این مکان را از یک تهدید به یک جاذبه گردشگری برای شهر تهران تبدیل کند، گفت: شخص وزیر راه و شهرسازی از اجرای این پروژه حمایت و پشتیبانی کامل داشته است.

کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: مسابقه بازآفرینی محور شهری"طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز" فرصت بی نظیر بازآفرینی برای شهر تهران به شمار می‌آید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که شهرداری تهران از تیر ماه سال جاری تصمیم گرفت هر نوع طرح و برنامه ریزی در رابطه با این پروژه را با همکاری و مشارکت حداکثری جوامع حرفه‌ای انجام دهد، خاطرنشان کرد: این مسابقه در سطح بین المللی و در دو مرحله برگزار شد؛ از میان ثبت نام کنندگان جهت شرکت در مسابقه حدود ۲۴۰ تیم واجد شرایط تشخیص داده شدند که ۱۲ تیم از آن‌ها خارجی بودند.

علی اکبری گفت: در آذر ماه امسال و در مرحله نخست این مسابقه ۱۰۵ اثر که ۶ اثر آن خارجی بود به دبیرخانه مسابقه تحویل شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم مسابقه در حال اجراست، گفت: در پایان فرودین ماه سال آینده، طرح جامع سه بعدی توسط ۱۵ مجموعه برگزیده به دبیرخانه مسابقه ارائه و مورد بررسی و ارزیابی نهایی داوران قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که در روز سوم اردیبهشت ماه سال ۹۸ همزمان با روز معمار نتیجه نهایی مسابقه اعلام می‌شود، گفت: سال آینده اقدامات اجرایی محور، آغاز خواهد شد.