چه طور در زندگی همیشه برنده باشیم؟

به گزارش افکار نیوز به نقل ازبرنا،بسیاری از افراد در ابتدای زندگی به این مساله فکر میکنند که در زندگی ذهنیت و افکار و آرزوهای خود را به پیش ببرند و یا افکار همسرشان را در مسایل زندگی دخالت بدهند و یا الگویی برای زندگی مشترکشان پیدا کنند تا به موفقیت برسند.

دکتر محمد قاسمی، روان‌شناس تربیتی و مشاور در این باره گفت: این مسایل بستگی به دیدگاه فکری افراد دارد. اگر دیدگاه اشخاص بالغ باشد یعنی همان اندازه که برای خود ارزش قائل هستند؛ دیگران را هم ارزشمند بدانند و احترام‌ها برای هر دو طرف باشد و همیشه توجه داشته باشند یک فکر نمی‌تواند مشکلات را حل کند؛ مردسالاری یا زن‌سالاری در زندگی به وجود نمی‌آید.

زوج‌های جوان باید بدانند در رابطه‌شان دو نفری سرمایه‌گذاری کردند و قرار است هر دو سود ببرند. اگر یک رابطه، برنده یا بازنده داشته باشد بالاخره هر دو ضرر می‌کنند.

از آن جایی که افراد تحت تأثیر گذشته خود و یا الگوهایشان قرار می‌گیرند و برداشت‌هایی ذهنی از روابط دارند سعی می‌کنند به نحوی شخصیت خود را اثبات کرده و به عبارت دیگر، کم نیاورند. در این صورت، چنین ارتباط‌هایی معیوب است و افرادی که چنین برداشتی از رابطه دارند به نظر می‌رسد به رشد بالغ شخصیتی نرسیده‌اند.

هر کسی در اطراف خودش، الگوهایی مانند والدین، بستگان، دوستان و شخصیت‌های بزرگ و مورد علاقه دارد. شخصیت‌های علمی، مذهبی یا اجتماعی که فرد او را از نزدیک می‌بیند و به حرکاتش توجه می‌کند. الگوپذیری یا عبرت‌آموزی می‌تواند در روابط تاثیرگذار باشد مشروط بر این‌که افراد به خواسته‌های خودشان توجه کنند.