سقوط یک فروند هواپیما در حوالی منطقه صفادشت تهران/خروج پیکر نه فوت شده از هواپیما/ اعلام اسامی گروه پروازی هواپیمای بوئینگ 707 ارتش

گروه اجتماعی- مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور از سقوط یک فروند هواپیما در حوالی منطقه صفادشت تهران خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، وی افزود: یک بالگرد، یک اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه آمبولانس به منطقه حادثه اعزام شدند.

خالدی تصریح کرد: تاکنون آماری از تعداد مصدومان به دست ما نرسیده است.

براساس اعلام مسئولان این پرواز ده خدمه داشته است که هنوز از سرنوشت این افراد اطلاعی در دست نیست.

هواپیمای باری۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.مسئولان می‌گویند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی برخورد می‌کند.

***جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نیز اعلام کرد: هواپیمای قرقیزسستانی بود به هنگام ورود از باند خارج شد و دچار آتش‌سوزی می شود و به محض دریافت خبر تیم‌های بررسی سانحه به محل اعزام شدند.

***روابط عمومی اورژانس تهران اعلام کرد:‌ ساعت 8:30 حادثه سقوط یک فروند هواپیمای باربری به اورژانس اعلام شد. این هواپیما 10 خدمه پروازی داشت و هنوز از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

وی گفت: اکیپ‌های اورژانس جهت امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

*** اخبار اولیه حکایت از این دارد که این هواپیما متعلق به نیروی هوایی ارتش بوده و در حال بازگشت از قرقیزستان به کشورمان بوده که در حوالی فرودگاه فتح دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

***بالگرد و تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به محل سقوط یک فروند هواپیمای باری در استان البرز اعزام شدند.

اعزام ۸ تیم هلال‌احمر به محل سقوط هواپیما

چرخساز مدیرعامل هلال‌احمر البرز گفت: ۸ تیم امدادی هلال احمر در محل سقوط هواپیما حضور دارند و عملیات جست‌وجو در شهرک مسکونی را آغاز کردند.

گفته میشود، این هواپیمای باری حامل محموله گوشت از قرقیزستان بوده است.

*** ناصر چرخ ساز مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در بیان جزییاتی از این حادثه گفت:‌ مبداء این هواپیما فرودگاه پیام بوده و به دلایلی که هنوز مشخص نیست در پادگان فتح سپاه سقوط کرده است.

این مسئول توضیح داد: متاسفانه این هواپیما برخوردی با خانه‌های مسکونی داشته و دچار حریق شده است و در حال حاضر عملیات اطفاء حریق و عملیات جستجوی مصدومان احتمالی در حال انجام است

دادستان فردیس عازم محل سقوط هواپیمای باری در فرودگاه فتح کرج شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس برای انجام بررسی‌های قضایی راهی محل حادثه سقوط هواپیما در فرودگاه فتح کرج شد.

از ۱۶ سرنشین تا این لحظه تنها مهندس پرواز نجات یافته است

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد هواپیما به منازل مسکونی شهرک زیبا دشت کرج برخورد کرده است و از ۱۶ سرنشین این پرواز تا این لحظه تنها مهندس پرواز زنده از داخل هواپیما خارج شده است.

خروج پیکر هفت فوت شده از هواپیما

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور از خروج پیکر هفت فوت شده حادثه آتش سوزی هواپیمای باری از داخل هواپیما خبر داد.

سقوط هواپیما بوئینگ 707 در صفادشت/ گزارش تصویری

زنده بودن خلبان‌ یا دیگر سرنشینان بوئینگ را هنوز نمی‌توان تایید یا رد کرد

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پس از سانحه بوئینگ ۷۰۷ باری در فرودگاه فتح، عده‌ای اعلام کرده‌اند خلبان زنده است اما ما فعلاً نمی‌توانیم این خبر را تایید یا رد کنیم.

به زودی؛ اعلام اسامی جانباختگان توسط ارتش

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بوئینگ ۷۰۷ پس از برخورد به دیواره انتهای باند فرودگاه فتح وارد شهرک ویلایی شده است که به نظر نمی‌رسد امروز افرادی در این شهرک بوده باشند.

رضایی‌کوچی: خلبان هواپیما احتمالا فرودگاه را برای فرود اشتباه گرفته است

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ، ۱۰ تا ۱۶ نفر جان باخته اند که تمامی آن ها از پرسنل هواپیما هستند.

فاصله فرودگاه فتح تا فرودگاه پیام کرج/ عکس

گفته می‌شود خلبان هواپیمای بوئینگ 707 ارتش "به اشتباه به جای فرودگاه پیام کرج، در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است" و در آنجا "نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است".

خروج دو پیکر دیگر در ساعت ۱۲:۲۰ امروز از هواپیمای مسافربری

خالدی از خروج دو پیکر دیگر از هواپیمای مسافربری خبر داد.

اسامی گروه پروازی هواپیمای بوئینگ 707 ارتش اعلام شد

اسامی گروه پروازی و سرنشینان هواپیمای بوئینگ 707 ارتش که صبح امروز در فرودگاه فتح استان البرز دچار سانحه شد، در زیر آمده است.

واکنش فرودگاه بیشکک قرقیزستان به سقوط هواپیمای باری در ایران

سخنگوی فرودگاه بین‌المللی «مناس» بیانیه‌ای درباره سقوط یک فروند هواپیمای باری ۷۰۷ که از این فرودگاه پرواز کرده بود صادر کرده است.

خروج پیکر همه جان‌باختگان حادثه هواپیما

 

سخنگوی اورژانس کشور از خروج پیکرهای دیگر جان‌باختگان حادثه هواپیمای مسافربری خبر داد.