ضعیف بودن دولت در اجرای قانون حمایت از معلولان

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تا به امروز در اجرای قانون حمایت از معلولان خیلی ضعیف عمل کرده است.

حسینعلی‌ شهریاری‌ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون جامع حمایت از معلولان جسمی و حرکتی در سال ۸۳ به تصویب مجلس رسیده است، اما این قانون در کشور به درستی اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه دولت تا به امروز در اجرای قانون حمایت از معلولان خیلی ضعیف عمل کرده است و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای این افراد از نظر اشتغال و زندگی اجتماعی آن‌ها شده است.

 چالش بودجه‌ای بیماران خاص

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره بودجه بیماران خاص گفت: مجلس تمایل دارد که حمایت‌ها از بیماران خاص افزایش پیدا کند، اما دولت باید در این زمینه ورود پیدا کند و منابع آن را در بودجه قرار دهد؛ متأسفانه یک سری از بیماری‌ها جزو لیست بیماری‌های خاص نیستند و دولت منابع کافی را در اختیار وزارت بهداشت قرار نمی‌دهد.

 شهریاری گفت: اگر مجلس برخی از بیماری‌ها را در لیست بیماران خاص قرار دهد و دولت برای آن بودجه‌ای در نظر نگیرد مشکلی حل نمی‌شود و این کار دردی دوا نمی‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآوری کرد: مجلس موافق اختصاص بودجه بیماران خاص به طور متمرکز است، اما دولت بودجه بیماران خاص را در دو ردیف بودجه‌ای قرار داده است.