مشکل سیستم‌های گرمایشی مدارس حل می شود؟

مهرالله رخشانی مهر عصر امروز پایان سفر خود به استان سمنان در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان اظهار داشت: 18 درصد از مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی بوده و تنها 12 درصد از فضاهای آموزشی کشور باید تخریب و نوسازی شود و این آمار حتی در صورت بازنگری ممکن است کاهش یابد. درمجموع می‌توان گفت که 30 درصد از مدارس کشور فرسوده بوده و 70 درصد آن استحکام لازم را دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای ایمن‌سازی مدارس کشور در 15 سال اخیر خاطرنشان کرد: در سال 1382 بیش از 70 درصد مدارس کشور دچار فرسودگی بود و این آمار امروز به 30 درصد رسیده است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه اکنون مدارس احداثی در کشور 45 تا 50 سال عمر مفید دارند تصریح کرد: برای افزایش عمر مفید مدارس کشور باید هزینه بیشتری برای احداث آن انجام دهیم.

رخشانی مهر با اشاره به کمبود بیش از 26 هزار کلاس درس در سایت‌های مسکن مهر کشور عنوان کرد: این آمار در استان سمنان به بیش از 250 کلاس درس می‌رسد که باید در قالب 42 مدرسه 6 کلاسه احداث شود.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر امسال بیش از 2 هزار کلاس درس در کشور آماده افتتاح می‌شود خاطرنشان کرد: نیمی از این کلاس‌های درس با مشارکت خیران آماده بهره‌برداری شده است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور از اختصاص بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های مشارکتی آموزشی با مشارکت خیران کشور در لایحه بودجه سال 1398 کشور خبر داد.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه آمار سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد در مدارس کشور به 136 هزار کلاس درس می‌رسد گفت: با اختصاص بیش از 12 هزار میلیارد ریال اعتبار برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ظرف دو سال آینده مشکلات این سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه آمار سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد در مدارس کشور تا سال 1392 بیش از 370 کلاس درس بود تصریح کرد: با اختصاص بیش از 10 هزار میلیارد ریال در این مدت این آمار به 136 هزار کلاس درس کاهش یافت.