زمان بررسی عفو گسترده زندانیان اعلام شد

رئیس سازمان زندان‌ها از بررسی عفو گسترده زندانیان در جلسه کمیسیون عفو روز دوشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: پس از تأیید ریاست قوه قضاییه و تصویب مقام معظم رهبری، جزئیات اعلام خواهد شد.

وی افزود: پس از تأیید ریاست قوه قضائیه، جزئیات این عفو از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی به رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌شود و در صورت تصویب معظم‌له، عفو مناسبتی برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به عموم مردم اعلام خواهد شد.

 رئیس قوه قضائیه در جلسه با رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها، گفته بود: باید این باور در همه ما نهادینه شود که افزایش زندانی به نفع کشور نیست. البته در اینجا یک خبر خوش هم بدهم و آن این که طی عرایضی که خدمت مقام معظم رهبری داشتیم، بنا شد در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی عفوی با معیاری گسترده‌تر از گذشته داشته باشیم که این موضوع در حال بررسی است.

او اظهار کرد: ان‌شاءالله تعداد قابل توجهی از زندانیان مورد عفو قرار خواهند گرفت. البته آن استثناهایی که در عفوهای دیگر وجود دارد، برای این عفو جدید نیز مطرح می‌شود اما تلاش ما این است که با انجام بررسی‌های دقیق، تعداد بیشتری مشمول شرایط شوند و با توجه به موافقت رهبر معظم انقلاب با اصل موضوع، ان‌شاءالله به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.