برترین مقصدهای توریستی جهان

به گزارش افکار نیوز، اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ یا طبیعت مقصد خود علاقمند هستند. ثروتمندان همیشه به مناطق دوردست سفر کردهاند، البته نه به صورت اتفاقی، بلکه در نهایت به یک منظور خاص. به طور مثال برای دیدن ساختمانهای معروف و آثار هنری، آموختن زبانهای جدید و چشیدن غذاهای متفاوت. گردشگری سازمانیافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان است.

رده بندی برترین مقصدهای توریستی جهان

فرانسه:

۷۹٫۱ میلیون نفر توریست به فرانسه سفر کرده‌اند که این تعداد بیشترین در میان کشورهای جهان بوده‌است. درآمد فرانسه از این تعداد توریست برابر ۴۶٫۳ میلیارد دلار بوده‌است.

هر ساله ۱۲ میلیون نفر فقط برای بازدید از موزه و کاخ لوور، موزه اورسی و کاخ ورسای به پاریس سفر می کنند در حدود ۳۹۰۰ موزه، ده‌ها میلیون نفر را در سال به خود جذب می‌کند. ۵ / ۶ میلیون نفر سالانه از برج ایفل دیدن می‌کنند. تاریخ دو هزار ساله پاریس در ترکیب ساختمان های قدیمی و جدید قابل مشاهده است. بازدیدکنندگان این شهر از موزه لوور و آرامگاه ناپلئون بناپارت و کلیسای نوتردام ومهم تر از همه برج ایفل و دیگر منظره های مشهور پاریس بازدید میکنند.

برج ایفل «با حدود ۵/۶ میلیون نفر بازدید کننده در سال»
دیسنی لند پاریس «با حدود ۵/۱۲ میلیون نفر بازدید کننده در سال»
بلوارشانزه‌لیزه
موزه لوور «با حدود ۵/۶ میلیون نفر یازدید کننده در سال»
موزه اورسی «با حدود ۶ میلیون نفر بازدید کننده در سال»
کلیسای نوترودام «با حدود ۱۲ میلیون نفر بازدید کننده در سال»

امریکا:

صنعت گردشگری با داشتن ۶۰ میلیون توریست در سال یکی از ارکان اقتصاد آمریکا بوده و چندین میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند. مقصد بخش اعظم گردشگران این کشور، شهرهای زیبای «واشنگتن»، «نیویورک» و دو ایالت «کالیفرنیا» و «فلوریدا» است.

چین:
چین در سال ۲۰۱۱ سومین کشور پربازدید جهان بوده و شمار گردشگران خارجی‌ای که به این کشور مسافرت کرده‌اند در سال ۲۰۱۰ برابر با ۵۵٬۹۸ میلیون نفر بوده است. این سفرها درآمد ارزی ۴۵٬۸ میلیارد دلاری و چهارمین جایگاه جهان از نظر میزان درآمدهای ارزی را برای این کشور در سال ۲۰۱۰ به‌همراه داشته است. از سوی دیگر مجموعاً ۱٬۶۱ میلیارد سفر داخلی نیز در چین انجام گرفته که درآمدی ۷۷۷٬۱ میلیارد یوانی را برای آن رقم زده‌است. همچنین درآمدهای چین از صنعت توریسم در سال ۲۰۰۹ به ۱۸۵ میلیارد دلار رسیده بود. دیوار بزرگ چین محبوبترین جاذیهٔ گردشگری این کشور است و علاوه بر آن، شهر ممنوعه، مرکز قدرت امپراتوری چین در پکن و لشکر سفالین آرامگاه چین شی هوان، بنیانگذار دودمان چین در شی‌آن از دیگر جاهای مورد توجه گردشگران هستند.

بنا بر برآوردهای سازمان تجارت جهانی، چین در سال ۲۰۲۰ به بزرگترین کشور توریستی جهان و چهارمین کشور از نظر سفرهای خارجی بدل خواهد شد.

اسپانیا:

این کشور با جذب حدود ۵۲ میلیون توریست در سال یکی از موفقترین کشورهای اروپایی در این زمینه بوده است. اسپانیا در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشترین شاغلین را در صنعت گردشگری داشته و به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از کشورهای مختلف به ویژه انگلیس، آلمان و ‌فرانسه است، هم‌چنین هفت درصد از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.

ایتالیا:

هر ساله بطور میانگین حدود ۴۳ میلیون گردشگر خارجی از ایتالیا بازدید می‌کنند و این رقم طبیعتا علاوه بر میلیونها ایتالیایی می‌باشد که کشورشان را برای گذراندن تعطیلاتشان انتخاب می‌کنند و البته در این انتخاب، تکیه بر سی و پنج هزار واحد اقامتی موجود در کشور که دارای تقریباً دو میلیون تخت می‌باشند، دارند.

توریسم در عمل یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی ایتالیا به شمار می‌رود که حدود ۵/۵٪ از تولید داخلی کشور را به خود اختصاص داده‌است و این به معنای آنست که از نظر ارزش بالاتر از کل تولید بخش کشاورزی قرار دارد.

انگلستان:

دولت انگلیس در سال‌های اخیر عملکرد خوبی با جذب ۲۸ میلیون توریست در سال در زمینه گردشگر داشته و قصد دارد تا در قالب برنامه‌ای ده ساله، درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری را به ‌١٨٨ میلیارد پوند در سال ‌٢ ٢ رسانده و این کشور را به قطب نخست گردشگری اروپا تبدیل کند.

در قالب این برنامه ده ساله که رشد ‌۶ درصدی درآمدهای انگلستان از محل صنعت گردشگری را در پی خواهد داشت، تعداد شاغلین در صنعت گردشگری انگلستان نیز از رقم فعلی ‌٢۶۴ هزار نفر، به سه میلیون می‌رسد.

ترکیه:

درآمد ۲۳ میلیارد دلاری ترکیه از ۲۷ میلیون نفر گردشگر، این کشور را در رتبه‌ی هفتم مقاصد گردشگری جهان قرار داد.
با وجود کاهش درآمدهای ترکیه از محل صنعت گردشگری طی سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۱، این کشور در سال گذشته درآمد ۲۳ میلیارد دلاری را از صنعت گردشگری به ثبت رساند. دولت ترکیه در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در زمینه جذب گردشگر داشته و قصد دارد این کشور را در سال ‌٢ ١۴ به یکی از پنج مقصد برتر گردشگری جهان تبدیل کند
به گزارش ورلد توریسم، درآمد ترکیه از محل صنعت گردشگری در سال گذشته ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایش یافت تا این کشور آسیایی - اروپایی در رتبه‌ی هفتم مقاصد گردشگری جهان قرار بگیرد.
بخش عمده‌ی گردشگران ترکیه از کشورهای آلمان، روسیه و انگلیس بوده است و هر گردشگر به طور متوسط ۶۳۷ دلار ارز وارد چرخه‌ی اقتصادی این کشور کرده است.

آلمان:

در آمد صنعت توریسم آلمان در سال ۲۰۱۰ برابر با ۲۰٫۴ میلیارد یورو از طریق ۲۶ میلیون توریست بود که این رقم در سال ۲۰۱۱ به عدد ۲۲٫۵ میلیارد یورو رسید. بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی مدیر آژانس های توریستی آلمان تورهای آلمان نیز در سال ۲۰۱۱ افزایش ۹٫۵% را تجربه کرده اند.

مالزی:

گردشگری یکی از ۳ صنعت برتر مالزی است. همچنین آمارها نشان در سال گذشته بیش از ۲۴میلیون گردشگر به این کشور سفر کرده‌اند که این تعداد گردشگر بیش از ۵۶میلیارد و ۴۰۰میلیون رینگت مالزی برای این کشور سودآوری داشته است که اگر این رقم را بخواهیم به دلار بیان کنیم نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار می‌شود.

مکزیک:

این کشور با میزبانی از۲۲ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۰،۱۲ میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت. پایتخت مکزیک، شهر «مکزیکوسیتی»، یکی از پرجمعیت‌ترین و پرگردش‌ترین شهرهای جهان است. مکزیک همچنین مهد سه تمدن‌ باستانی «آزتک»، «مایا» و «اینکا» بوده و آثار ارزشمندی از این سه تمدن را در خود جای داده است.

در خاورمیانه کشورهای مصر با ۱۴ میلیون، عربستان با ۱۰ میلیون و امارات با ۸ میلیون نفر توریست دارای بیشترین آمار جذب توریست می باشند.