زنان تنها مقصران ناباروری نیستند/ ۵۰ درصد علت ناباروری مربوط به مردان است

سید جلیل حسینی رئیس سومین کنگره سلامت مردان اظهار کرد: از ۱۴ سال پیش توجه به سلامت مردان آغاز شده است و همچنان بحث ارتقاء سلامت مردان در دستور کار قرار دارد. چرا که بار بیماری‌ها و مخاطرات ناشی از آن عمدتا در طبقه مردان قرار دارد.

وی افزود: توجه و نگاه جامع به سلامت مردان، وظایف دولت و وزارت بهداشت و واحد‌های مختلف نظارتی و دانشگاهی از جمله محور‌های این کنگره است که در پنل‌های مختلف مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

۵۰ درصد علت ناباروری مربوط به مردان است

حسینی افزود: ناباروری مردان موضوع دوم مورد بحث در این کنگره توسط اساتید و صاحب نظران برجسته بود چرا که علی‌رغم دو دهه ارائه روش‌های جدید درمان ناباروری مردان هنوز در برخی از نقاط کشور نگاه غلط به ناباروری داشته و گمان می‌کنند فقط زنان مقصر در ناباروری هستند در صورتی که ۵۰ درصد از ناباروری به لحاظ علمی به مردان بازمی‌گردد.

وی از رسانه‌ها خواست به موضوع ناباروری مردان بپردازند و اعلام کنند که مردان باید برای رفع این مشکل از مشاوره پزشکی ویزیت و درمان لازم بهره‌مند شوند.

رئیس سومین کنگره سلامت مردان بیان کرد: بار‌ها مشاهده شده که علی‌رغم نداشتن نطفه در مرد یا ضعیف بودن آن، زن چندین بار به پزشک مراجعه کرده در حالی که مشکل از جانب مرد بوده است.

سرطان‌های شایع در مردان

حسینی بیان کرد: موضوع سرطان‌های شایع در مردان از جمله پروستات، مثانه، ریه و کبد از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنگره بوده و با توجه به آن‌ها می‌توان در جهت پیشگیری از این بیماری‌ها در میان مردم و کاهش تحمیل هزینه‌های اقتصادی اقدام کرد.

وی اظهار کرد: سلامت مردان ۱۰۰ فاکتور بیماری دارد که هر سال چندین مورد آن را به صورت دقیق در کنگره سلامت مردان مورد بحث قرار می‌دهیم.

گفتنی است؛ سومین کنگره سلامت مردان و یازدهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و سلامت مردان یکم تا سوم اسفندماه سال جاری در تالار ابوریحان شهید بهشتی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود.

سومین کنگره سلامت مردان و یازدهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و سلامت مردان ۱ الی ۳ اسفند ماه در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.