ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی در شهرداری تهران

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در بازدید از رصدخانه شهرداری تهران با تأکید بر ظرفیت‌های مرکز به عنوان بال پژوهشی شهرداری تهران گفت: فعالیت‌های پژوهشی در شهرداری تهران با توجه به تفاهم کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران، مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر تهران از طریق سامانه پژوهشی این مرکز ساماندهی میشود.

میثم بصیرت افزود: کمیته‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف در مرکز مطالعات به طور فعال به نیاز‌های پژوهشی شهرداری تهران پاسخ میدهند. بصیرت خاطرنشان کرد: دو طرح بزرگ، طرح جامع مدیریت پسماند و طرح جامع و عملیاتی فضای سبز به عنوان طرح‌های تحقیقاتی با کاربست اجرایی در حال تدوین است.

وی اضافه کرد: طرح محدوده کاهش آلودگی هوا (رینگ دوم طرح ترافیک) جایگزین طرح زوج و فرد شده و از طرح‌های مهم با کاربست اجرایی در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران است.

وی که به همراه معاونین و مدیران مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از رصدخانه شهرداری تهران در برج میلاد بازدید میکرد، اظهار داشت: یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری با محوریت برندسازی شهری در نیمه دوم خرداد ماه سال ۹۸ برگزار میشود.

در این بازدید بر توسعه تعاملات با رصدخانه شهرداری تهران تأکید و مقرر شد، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با استفاده از داده‌های موجود در سامانه‌های رصدخانه و به ویژه با تمرکز بر Big Data موجود در تصمیمسازی مدیریت شهری تهران اقدام نماید.