همکاری ۱۰ سازمان بین‌المللی در سی و دومین جشنواره خوارزمی

 علی الیاسی دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در نشست خبری این جشنواره که صبح امروز در سازمان امور دانشجویان برگزار شد درباره سی و دومین جشنواره خوارزمی بیان کرد: این جشنواره در ۵ بخش برگزار می‌شود و به بخش طرح‌های داخلی، طرح‌های خارجی، طرح‌های ایرانیان مقیم خارج، طرح برگزیده موفق در تولید ملی و برگزیده ویژه تقسیم می‌شوند.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با اشاره به طرح‌هایی که از دیگر کشور‌ها به این جشنواره ارسال شده‌اند، گفت: در این دوره از جشنواره ۲۷۱ طرح داخلی و ۱۱۱ طرح خارجی از ۴۰ کشور جهان در دبیرخانه دریافت شدند و پس از ۱۸ ماه بررسی ۲۷ طرح از سوی گروه‌های تخصصی به هیئت داوران تقدیم شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های گروه‌های تخصصی سرانجام ۱۰ طرح داخلی و ۶ طرح خارجی از کشور‌های انگلستان، سوئیس، یونان، چین و آمریکا به عنوان طرح برگزیده در سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی انتخاب شدند.

راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی برای شرکت کنندگان خارج از کشور

الیاسی با اشاره به ویژگی‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی اظهار کرد: در این دوره سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها ارتقا پیدا کردند و سامانه ثبت الکترونیکی برای شرکت کنندگان خارجی و ایرانیانی که مقیم خارج از کشور هستند راه‌اندازی شده است  همچنین بانک اطلاعاتی برگزیدگان جشنواره خوارزمی و جشنواره جوان خوارزمی تکمیل شد.

وی درباره طراحی تندیس کهربای خوارزمی بیان کرد: امسال تندیس جدید کهربای خوارزمی  با نشانه‌های اصلی، اما در شکلی زیباتر ارائه می‌شود.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی درباره محور‌های علمی و گروه‌های تخصصی جشنواره اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی خوارزمی در محور‌های اصلی پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، اختراع و نوآوری در گروه‌های تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر، مکانیک، مکاترونیک، فناوری‌های شیمیایی، فناوری نانو و ... فعالیت می‌کنند.

همکاری ۱۰ سازمان بین‌المللی در سی و دومین جشنواره خوارزمی

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره ۱۰ سازمان بین‌المللی برای حمایت حضور دارند، گفت: سازمان جهانی مالکیت فکری، آکادمی جهانی علوم، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، کمیسیون ملی یونسکو در ایران و برخی سازمان‌های دیگر حامیان این دوره از جشنواره هستند.

وی با اشاره به طرح برگزیده موفق تولید ملی گفت: امسال یک طرح به عنوان برگزیده موفق تولید ملی شناخته می‌شود و این طرح ۵ سال پیش توانسته بود برگزیده جشنواره شود و طی سال‌های اخیر با ارتقای طرح خود و ایجاد کارآفرینی توانسته به عنوان طرح موفق ملی شناخته شود.

الیاسی با اشاره به برگزاری جشنواره خوارزمی، اظهار کرد: صبح روز دوشنبه ۱۳ اسفند ماه سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم و وزیر بهداشت برگزار می‌شود.

وی درباره مجموع طرح‌هایی که در این جشنواره ارائه شده است، بیان کرد: در مجموع ۱۸ گروه تخصصی ۲۷۱ طرح در داخل کشور دریافت شدند و ۱۱۱ طرح متعلق به ایرانیان مقیم خارج از کشور و ۳۸۲ طرح متعلق به خارجیان و ایرانیان مقیم خارج از کشور است.