اردو‌های سیاحتی-زیارتی زنان جانباز در سال آینده برگزار می شود

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این اردو‌ها در سال ۹۸ نیز اجرا خواهد شد، گفت: اجرای اردو‌های سیاحتی و زیارتی و برگزاری مراسم‌های مختلف را به مناسبت ایام مختلف از ابتدای سال ۹۸ برنامه‌ریزی کردیم و در طول سال به تفکیک استان‌ها اجرا خواهند شد.

وی با اشاره به زیاد نبودن تعداد جانبازان مونث گفت:، چون تعداد جانبازان مونث زیاد نیست و از طرفی هم در سطح کشور پراکنده هستند، برای این افراد معمولا کار در ۲ بخش انجام می‌شود.

کاویانی بیان کرد: بخش متمرکز در قالب برنامه‌های ملی یا اردو‌های خاص متمرکز برای گروه‌های خاصی از این افراد انجام می‌شود، البته بخش دوم نیز در سطح استان‌ها متناسب با اقتضائات فرهنگی هر استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی در پاسخ به این سوال که جهت ایجاد شغل برای بانوان جانباز چه برنامه‌هایی دارید؟ گفت: هر قانون و تسهیلاتی که به جانبازان مرد تعلق می‌گیرد، برای جانبازان مونث نیز وجود دارد، مگر اینکه خود آن‌ها محدودیت‌ها و معذوراتی داشته باشند. یعنی اگر بنیاد شهید مکلف است که برای جانباز مردی با یک کیفیت خاص اشتغال ایجاد کند، همان تعهد را نسبت به جانبازان مونث نیز دارد.

وی با بیان اینکه شکل نیاز خانواده‌ها متفاوت است، افزود: برای جانبازان مرد یک جنس اشتغال را می‌توان تأمین کرد، اما برای جانبازان مونث هر شغلی را نمی‌توان ایجاد کرد و وجود این محدودیت‌ها کار را سخت می‌کند.