ماجرای تولید اسنک با ذرت تراریخته دامی به کجا رسید؟

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز از توزیع 2200 تن ذرت دامی که قرار بود به اسنک تبدیل شود خبر داد و گفت: امروز دستور توزیع 800 تن دیگر از این ذرت‌ها در بین مرغداری‌های استان البرز صادر شد.

علی‌اکبر مختاری در خصوص آخرین وضعیت پرونده تولید اسنک با ذرت دامی توسط یکی از برندهای معروف مستقر در استان البرز توضیح داد: مجموعاً 3000 تن ذرت دامی که برای تولید اسنک توسط این کارخانه تهیه شده بود، توقیف و از این میزان 2200 تن در بین مرغداری‌ها توزیع و دستور توزیع 800 تن باقیمانده هم امروز صادر شد.

مختاری با بیان اینکه موضوعاتی در خصوص این پرونده همچنان در حال بررسی است افزود: این ذرت‌ها تراریخته بوده و  تراریخته بودن هر محصولی باید بر روی بسته‌بندی مشخص شود اما در این پرونده این موضوع رعایت نشده و این برای ما مسجل است.

وی ادامه داد: ذرت با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود اما اینکه آیا تعرفه ذرت برای مصرف انسانی با ذرت دامی برابر است یا نه در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه شرکتی که این ذرت‌ها را تهیه و در اختیار این کارخانه قرار داده، مشخص شده است، خاطرنشان کرد: اینکه شرکت تأمین کننده اجازه توزیع این ذرت‌ها بین مواردی غیر از مرغداری‌ها داشته یا نه هم در حال بررسی است.

مختاری در خصوص پرونده بهداشتی تولید اسنک با ذرت تراریخته دامی و رعایت یا عدم رعایت فرمول ساخت محصول هم اعلام کرد: این پرونده در مراحل نهایی است و به زودی رأی آن اعلام خواهد شد.