توصیه‌های امنیتی پلیس در روز‌های پایانی سال

سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری، در رابطه با اقدامات پلیس برای تامین امنیت و جلوگیری از سرقت در روز‌های پایانی سال اظهار کرد: تمرکز ناجا پیشگیری از جرائم خشن مانند قتل، سرقت‌های مسلحانه، سرقت از بانک‌ها و طلافروشی‌ها و سرقت از عنف است و خوشبختانه در سال جاری با کاهش این گونه سرقت‌ها روبه رو بودیم.

وی افزود: به لحاظ شرایط اقتصادی پیش آمده در کشور و تحریم‌های اقتصادی که بر ما تحمیل شده با افزایش سرقت‌های خرد رو به رو هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری با بیان اینکه وظیفه پلیس پیشگیری از سرقت است، گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌هایی برای کاهش سرقت در روز‌های پایانی سال انجام شده است.

سردار شرفی بیان کرد: راه اندازی گشت‌های مشترک بین نیروی انتظامی و بسیج به منظور پوشش محلات تحت عنوان گشت‌های "رضویون" از جمله اقدامات پلیس برای پیشگیری از سرقت منازل است.

وی گفت: در این طرح محلات تقسیم و نیرو‌های گشتی به صورت آشکار و یا به صورت نامحسوس محلات را پایش می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ادامه داد: فعال سازی دوربین‌های معابر عمومی و اماکن خصوصی از دیگر اقدامات پلیس برای کاهش سرقت است.

سردار شرفی بیان کرد: هر ساله با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال مردم شروع به خرید می‌کنند و ما هماهنگی لازم برای پوشش انتظامی مراکز تجاری را فراهم کرده ایم.

وی با بیان اینکه مردم در روز‌های پایانی سال اقدام به تمیز کردن منازل خود می‌کنند، تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم لوازم منزل خود را به مراکز متعبر بسپارند.

رئیس پلیس پیشگیری بیان کرد: شهروندان در زمان خرید تا حد امکان با خود پول زیاد جابه‌جا نکنند و بعد از خرید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و از سوار شدن در خودرو‌های شخصی خودداری کنند.