رتبه سوم تهران در تولید محصولات باغی در کشور

 انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در مراسم آیین کاشت ۱۵۰۰۰ اصله نهال در هفته منابع طبیعی که صبح امروز (شنبه 18 اسفند ماه) در پارک جنگلی سرخه حصار برگزار شد، با اشاره به 3 موضوع هفته درختکاری، وضعیت زیست محیطی استان تهران و اقداماتی جهت شکل گیری یک هم‌افزایی برای ایجاد یک نگاه علمی و کارشناسی، اظهار کرد: بحث درخت و درختکاری و حفظ منابع طبیعی یکی از مظاهر زیبای خلقت است.

استاندار تهران با اشاره به فواید درخت و درختکاری افزود: هر اقدام و عملی که از انسان‌ها سراغ داریم، قسمت عمده‌ای از آن ضایعاتی‌ست که وارد طبیعت می‌شود.

وی با بیان اینکه باید اقداماتی انجام دهیم تا محیطی که در آن تنفس می‌کنیم، به یک محیط زیست برای انسان‌ها تبدیل شود، ادامه داد: یکی از اقداماتی که می‌تواند در این زمینه موثر باشد، درختکاری است.

محسنی بندپی گفت: امسال ۲۶ روز هوای پاک و ۴۷ روز هوای سالم در شهر تهران داشتیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه امسال میزان بارندگی ۲۵۰ میلی‌متر است، افزود: اگر بخواهیم با متوسط جهانی مقایسه کنیم، ۱.۳ نزولات آسمانی را در کشورمان داریم.

وی با بیان اینکه میزان تبخیر در کشور ۲۷۰۰ میلی‌متر است، ادامه داد: تبخیر در میانگین جهانی حدود ۸۰۰ میلی‌متر است که ما ۳ برابر تبخیر را داریم.

محسنی بندپی با اشاره به یکی از فواید درختان گفت: با استفاده از درخت و درختکاری می‌توانیم جلو تبخیر را بگیریم.

استاندار تهران تصریح کرد: در استان تهران یک میلیون و ۳۶۷ هزار هکتار مساحت داریم که یک میلیون و ۷۸ هزار هکتار منابع ملی‌ است.

وی با بیان اینکه، از این یک میلیون و ۷۸ هزار هکتار، ۵۴ هزار هکتار جنگل داریم، افزود: ۹۱۹ هزار هکتار مرتع و ۱۰۵ هزار هکتار بیابان داریم که فضای جنگلی و درختکاری‌مان حداقل است.

بندپی با اشاره به اینکه استان تهران در زمینه تولیدات میوه باغی در کل کشور رتبه سوم را دارد، ادامه داد: فرهنگ زیست محیطی بین مردم را نباید رها کنیم.